החברותא

הקשר בין ר' יעקב וינרוט ז"ל והגרב''ד פוברסקי

התלמיד מישיבת פונוביז' שהפך לחברותא של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי • זה החל בלימוד שבועי והפך לחברותא קבועה פעמיים בשבוע • והלימוד שעלה הון עתק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ר' יעקב וינרוט ז"ל וראש הישיבה, בחודש שעבר (צילום: באדיבות המצלם)

עו''ד רבי יעקב וינרוט ז''ל היה תלמידו המובהק של ראש ישיבת פונוביז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי. הקשר ביניהם החל עוד מימי לימודיו של וינרוט בישיבת פוניבז' לפני למעלה מחמישים שנה.

לאחר נישואיו פרש וינרוט ללימודי משפטים ועשה בהם חיל. לימים ניגש לרבו בבקשה לקביעת זמן ללימוד בצוותא וכך הלך הקשר בין התלמיד לרב והתהדק.

תחילה למדו פעם בשבוע ביום שני בערב אך וינרוט לא הסתפק בזאת וביקש מהגרב"ד להוסיף עוד שעות לימוד כשהוא מנמק שעות "הלימוד עם ראש הישיבה מעניקים לי חיים". ואכן ראש הישיבה הוסיף וקבע עימו זמן ללימוד משותף מידי יום ושישי אחר הצהריים ללימוד ארוך.

וינרוט מצידו לא וויתר על הלימוד עם ראש הישיבה וחרף עיסוקיו הכבירים ניתן היה למנות את הפעמים הבודדות בהם לא הגיע ללימוד המשותף.

לפני שנים אחדות, עם כניסתו לביתו של הגרב"ד אמר וינרוט לראש הישיבה: "היום ההגעה שלי לכאן עלתה עשרות אלפי דולרים. אני עסוק כעת בייצוג של לקוח פרטי בספרד שהגיע לכאן פעמים רבות לללווי משפטי, בימים אלו מתקיימים הדיונים בבית המשפט שם, והודעתי לו שאני לא יכול לטוס לספרד לייצג אותו במשפט כיון שמחמת כך אני יאלץ להחסיר ללימוד הקבוע עם הרב".

וינרוט הוסיף וסיפר: "אך הלה לא ויתר והעמיד עבורי את מטוסו הפרטי שלקח אותי משדה התעופה הקרוב לבית המשפט לארץ והמטוס ממתין עבורי בשדה התעופה כאן עד שאסיים את הלימוד ואשוב חזרה לספרד".

אין ספור נושאים ציבוריים עלו על שולחנו של וינרוט לבקשתו של ראש הישיבה, ואת כולם הוא ייצג ללא תמורה ובאחריות רבה. בין היתר היה שותף בבמו''מ של יהדות התורה מול מפלגות השלטון שאותם הוא ליווה במסירות. או של ישיבות ומוסדות תורניים שנקלעו לתסבוכת משפטית ולבקשת רבו ייעץ וליווה ללא תמורה.

כזכור, לאחר הבחירות המקומיות, לפני חמש שנים, נקלעה העיר בית שמש למערבולת בעקבות פרשת זיופי התעודות זהות שנתפסו על ידי המשטרה אצל פעילי שלומי אמונים בעיר.

לבג''צ הוגשה עתירה כנגד טוהר הבחירות והליווי התקשורתי העצום יחד עם האווירה הכללית בציבור החילוני לא הותירו ספק בדבר החלטת בג''צ הצפויה. ראשי הציבור החרדי שפנו אז למרן ראש הישיבה הגראי''ל שטינמן זצ''ל הופנו על ידו לגרב''ד פוברסקי שזה מצידו מערב את תלמידו ומקורבו עו''ד הרב וינרוט ז''ל.

פרק נרחב ניתן להיכתב על סכומי העתק שהעביר דרך הגרב"ד למשפחות בני תורה ואברכים שהתנאי היחידי היה בשמירה על חשאיות הנותן אך כבקשתו בחייו מן הסתם זהו רצונו אף כעת.

בשבועות האחרונים עוד הגיע וינרוט ללימוד המשותף ואך ביום ראשון האחרון היה אמור לעלות לרב להזמינו להשתתף בחתונת נכדתו שתתקיים ביום ראשון הקרוב אך באותה השעה נלקח לאשפוז בבית החולים, והבוקר הוא הלך לעולמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר