בצל הטבח

יוזמה יהודית-חילונית עולמית: "בואו השבת לבית כנסת"

לאחר שאדם חמוש פצח בירי ורצח 11 יהודים בבית כנסת קונסרבטיבי בעיר פיטסבורג, קוראים ארגונים יהודיים ליהודי התפוצות מכל הזרמים להגיע ולהתפלל בשבת בבתי כנסת (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת הגדול בבודפשט, הונגריה (צילום: shutterstock)

קצת יותר מיממה עבר מאז הטבח הגדול בתולדות יהודי ארה"ב, טבח שבו נרצחו בדם קר 11 יהודים במרכז יהודי בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה.

בצל דיונים אודות רמת האבטחה במוסדות הציבור היהודי, חוקי אחזקת הנשק וחיפוש אשמים, פעילים יהודים החלו לקרוא ליהודים באשר הם, להגיע בשבת הקרובה לבית כנסת ולהביע הזדהות ועמידה לצד הקהילות.

זה התחיל כציוצים בודדים בטוויטר, אך מי שנטל את הכפפה הוא הוועד היהודי-האמריקאי (AJC), ארגון ציוני יוקרתי שלו 22 סניפים בארצות הברית ו-11 נוספים במדינות אחרות.

בהודעה שפרסם הארגון, הוא קורא 'לקהילות יהודיות ברחבי המדינה, לנבחרי ציבור, למנהיגים דתיים ואזרחיים ולשותפים קהילתיים אחרים', להגיע בשבת הקרובה לבית כנסת.

הקמפיין, שמתפרסם תחת השם #ShowUpForShabbat (תופיעו בשבת), צפוי למשוך המונים, יהודים ושאינם-יהודים כאחד, לבתי כנסת של הזרמים השונים.

"מה יכול להוות תגובה מתאימה יותר לאירוע הטרור בפיטסבורג? אנו לא מפחדים", מסר יו"ר הארגון, דייויד האריס. לדבריו, "לא נחשוב פעמיים כדי להצהיר על זהותנו ואמונתנו. אנו לא לבד."

"על קהילת בעלי המצפון להתאחד, אם זה מול פשע השנאה שגבה את חייהם של תשעה שחורים בכנסייה בקרלסטון, או מול טבח בית כנסת בפיטסבורג, שבו נרצחו אחד עשר. זו אמריקה שלנו", נמסר מ-AJC.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר