יהודי ושר

רנה טרבלסי מונה לשר התיירות של תוניסיה

רוני (רנה) טרבלסי, בן הקהילה היהודית בג'רבה, מונה לשר התיירות של תוניסיה. טרבלסי העוסק בתחום התיירות כבר שנים אחראי להבאת יהודים רבים לביקורים במדינה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רוני טרבלסי (צילום: עמוד הפייסבוק של טרבלסי)

מינוי מפתיע: רוני (רנה) טרבלסי, יהודי המחלק את זמנו בין פריס לתוניסיה ועוסק בתחום התיירות מונה ביום שני על ידי ראש ממשלת תוניסיה, יוסוף אל-שאהד, כשר התיירות של המדינה. מינויו של טרבלסי הוכרז יחד עם 13 מינויים של שרים חדשים.

טרבלסי מוכר בתוניסיה כאיש עסקים מצליח, שעוסק בעיקר בתחום התיירות כבעלים של סוכנות הנסיעות Royal First Travel. בשנים האחרונות הביא טרבלסי לתוניסיה ולמרוקו תיירים יהודים רבים.

טרבלסי היה כבר בעבר מועמד לתפקיד שר התיירות, אך לבסוף לא קיבל את התפקיד. הוא בנו של פרס טרבלסי, ממנהיגי הקהילה היהודית בתוניסיה המשמש בתפקיד נשיא הכבוד של בית־הכנסת הגדול באי, אלגריבה.

בתוניסיה לא הושמעו התייחסויות ליהדותו של טרבלסי, ועל פי הדיווחים כבר היו בעבר שרים יהודיים במדינה. באופן כללי הנשיא התוניסאי אל-באג'י קאיד א-סבסי, דחה את המינויים של ראש הממשלה בטענה כי הוא לא נועץ בו לפני פירסומם. אך על פי החוקה במדינה ראש הממשלה אינו צריך את אישור הנשיא מלבד בתיק הביטחון ובתיק החוץ.

כיום חיים בתוניסיה כ-1,200 יהודים בלבד, אם כי מצבם טוב יחסית למדינות ערב והם זוכים לחופש דת מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר