הראיון והסערה

מאיר פרוש: "יש דברים עקרוניים שלא עושים אותם"

ראיון שהעניק הבוקר סגן שר החינוך מאיר פרוש, על יחסיו עם 'דגל התורה' בעקבות הציר עם ש"ס, עורר סערה גדולה, וגרר תגובה חריפה במיוחד של תנועת ש"ס נגד פרוש (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סגן שר החינוך ויו"ר 'שלומי אמונים', מאיר פרוש, העניק הבוקר (שני) ראיון לרדיו 'קול ברמה', במהלכו תקף בחריפות את 'דגל התורה' ובחירתה ללכת עם ש"ס, התקפה שעוררה את זעמה של תנועת ש"ס.

במהלך הראיון, אמר פרוש כי "משה גפני עשה פה צעד הרבה יותר רחב, הוא בעצם הלך באלעד על מהלך, שהפעם הוא רוצה בעצם לקבל את אלעד, ופעם הבאה הוא נותן את זה לאריה דרעי, ובאותו להט שהוא נאבק באגודת ישראל, הוא הרי תמיד אומר שהרב שך אמר לו שצריך להיאבק נגד השלטון של עדות המזרח.

"משה גפני עצמו צעד פה, הוא פירק את יהדות התורה בירושלים, אם עד היום יהדות התורה הייתה מתחלקת, פעם אגודת ישראל ראשות עיר ופעם דגל התורה, עכשיו זה נגמר, אם דגל התורה וש"ס יעבדו ביחד אז פעם אחת דגל התורה תהיה ופעם אחרת תהיה ש"ס".

פרוש הוסיף ואמר כי "אני אומר, לפני 11 שנים, שאנחנו הלכנו את המהלך בביתר, אז מאיר הירשמן אמר, שאנחנו מכרנו, בזה שהלכנו עם ש"ס שמה, ש'מכרנו את ביתר לספרדים', אתה מבין? עכשיו לך תמנה את הערים שמוישה גפני מכר את עצמו ואת דגל התורה לספרדים בבחירות האלו...".

"אז יש ניצחון בחיפה ויש ניצחון בירושלים, הכל בסדר", המשיך פרוש, "יש דברים עקרוניים שלא עושים אותם, מכיוון ש... לי חלילה אין שום דבר, שרוליק פרוש מתנהג מאוד יפה עם הציבור הספרדי באלעד, אני רק אומר שהם אוכלים קטניות ואנחנו לא אוכלים קטניות, ואתה רואה את המאבק של דגל התורה עם ש"ס על נושא החינוך בירושלים, במכלול של דברים, מבלי לחשוב, הוא הרס את מה שקרוי יהדות התורה ומצא חיבור של דגל התורה עם ש"ס. בוא נראה כמה זמן זה ייקח הדבר הזה".

בתגובה לדברים, הוציאה תנועת ש"ס הודעה חריפה, תחת הכותרת: "אל תגעו במשיחי!", בה נאמר כי "תנועת ש"ס, רבניה נציגיה ותומכיה מביעים מחאה אדירה על דבריו החמורים של של סגן שר החינוך מאיר פרוש, אשר פער את פיו נגד הנהגתו הרוחנית של נשיא אלוקים בתוכנו, מרן ראש הישיבה הכהן הגדול חכם שלום כהן שליט"א, ובחוצפתו הגדולה אף אמר שכביכול אינו ראוי להנהיג עפ"ל.

"של נעלך מעל רגלך מר פרוש! מי אתה שכולך עסקנות של אינטרסים כבוד והקצאות מול הנהגת הקודש הבהירה של מרן הכהן הגדול שליט"א, שעליו אמר מרן הגרא"מ שך זצוק"ל שהוא שהוא איש אמת וכולו אמת, ועליו הכריז מרן רבנו הגדול הגר"ע יוסף זצוק"ל שהוא 'פה קדוש וחלילה לעבור על דבריו'".

בש"ס הוסיפו ואמרו: "מר פרוש בוש והיכלם לך! כיצד לא חששת לדבר סרה בגדול הדור?! כיצד החצפת פנים להטיל ספק במנהיגותו של אחד משיירי כנסת הגדולה?! אוי לך מעלבונה של תורה!".

בלשכת סגן השר מאיר פרוש מסרו כי "לא רק שסגן השר לא הזכיר בראיון הבוקר ברדיו 'קול ברמה' את נשיא המועצת של ש"ס חכם שלום הכהן, הוא אף לא רמז שום דבר היכול להשתמע כפגיעה בנשיא המועצת שליט"א או במי ממועצת חכמי התורה".

מ'שלומי אמונים' נמסר בתגובה כי "בניגוד לשקרים שמופצים בשמו של סגן השר מאיר פרוש, סגן השר הדגיש בראיון ב'קול ברמה' שמבחינת 'אגודת ישראל' הציבור הספרדי הוא שותף ראוי וחשוב - וכפי שקורה באלעד בשנים האחרונות ובערים נוספות. בניגוד לפרסומים המגמתיים והאינטרסנטיים, סגן השר ציטט מדברים של הרב גפני וכן ציטט האשמות שהופנו כלפי 'אגודת ישראל' על החיבור שנעשה עם הציבור הספרדי בביתר".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בתגובה לדברים כי "אני שמח לומר לכם שלא הופתעתי מאמירתו של סגן השר מאיר פרוש. מזה ארבע שנים הוא פגוע ממני על שאני השס"ניק הספרדי, העזתי לתקוף אותו ואת בנו ביום אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר