חשיפת 'כיכר השבת'

גור: מנכ"ל בית המדרש ינאם באירוע של ה'איחוד'

אחרי שנים של מתיחות בין שני הארגונים הגדולים בגור, 'הבית מדרש' ו'איחוד מוסדות גור', הערב יבוא שיתוף הפעולה הראשון לידי ביטוי: בכנס של ה'איחוד'ינאם מנכ"ל 'הבית מדרש' (חסידים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אחרי שנים של מתיחות וחיכוכים בין שני הארגונים הגדולים בגור, 'הבית מדרש' ו'איחוד מוסדות גור', יצאו בשבוע שעבר שני מנכ"לים הארגונים במסע התרמה משותף לארה"ב, מה שאמור לסמן את תחילת שיתוף הפעולה ההיסטורי בין הארגונים.

הערב (מוצ"ש) יבוא שיתוף הפעולה לידי ביטוי לראשונה בארץ, כאשר בכנס של איחוד מוסדות גור בירושלים, שיערך ב'בית מלכה' ינאם מנכ"ל הבית מדרש, הרב יהונתן בורנשטיין.

כאמור, הרב בורנשטיין והרב לייבל יוסקוביץ', מנכ"ל איחוד מוסדות גור, יצאו למסע משותף בשבוע שעבר בארה"ב בעקבות שורת מיזמים משותפים לשני הארגונים. שיתוף הפעולה האדוק בא לידי ביטוי לאורך כל המסע, כאשר באירוע של אחד מנגידי גור, נכתבה ברכה משותפת כשלוגו האיחוד מתפרסם מצד ימין של הברכה ואילו לוגו הבית מדרש מצד שמאל. למחרת כשהתקיים אירוע דומה, התפרסמה שוב ברכה משותפת, רק הפעם הלוגאים הופיעו בהיפוך.

במשך שנים ארוכות שלט איחוד מוסדות גור בניהול כספי החסידות, ואילו הבית מדרש היה ארגון קטן, שלא נזקק לכספים רבים, היות והאדמו"ר מגור התגורר בבני ברק ורק בחגים ובזמנים מיוחדים הוא היה עולה לירושלים לבית מדרש. בשנים האחרונות קבע האדמו"ר את מושבו בירושלים והבית מדרש הפך לפעיל ומרכזי בכל שעות היממה. העלות היקרה של הפעילות השוטפת, כמו גם הצורך בבניין בית מדרש חדש, הפכו את הארגון האחראי על כספי בית המדרש לשווה ערך בפעילותו לאיחוד. מסעות ההתרמה הנפרדים, הביאו למתח וחיכוכים, כמו גם לירידה בתרומות מצד נגידי החסידות.

בחודשים האחרונים הורה האדמו"ר למנכ"לי הארגונים לצאת למסעות התרמה יחד ולהפעיל מיזמים משותפים, על מנת למנוע את החיכוכים ולהחזיר את השלום והנגידים לטובת שני הארגונים.

שיתוף הפעולה הראשון בין הארגונים בא לידי ביטוי במסע ההתרמה לארה"ב, כשהערב שיתוף הפעולה ימשיך גם בארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר