תמה הסאגה בבית שמש

בהוראת הגר"ח קנייבסקי: אבוטבול הודיע על התפטרותו

לאחר שבמשך שבועות ארוכים נמנעה התפטרותו של משה אבוטבול ממועצת העיר בית שמש, כעת בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, מתפטר אבוטבול לטובת נציג 'שלומי אמונים' • המכתב המלא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אבוטבול אצל מרן הגר"ח קנייבסקי, הערב (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בתום סאגה ממושכת, ראש עיריית בית שמש היוצא, משה אבוטבול, צפוי להתפטר מתפקידו לטובת נציג 'אגודת ישראל', כפי שהתחייב בכתב ידו קודם הבחירות, בעת הגשת הרשימות.

ככור, לפני כחודש הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי למשה אבוטבול לא להתפטר מתפקידו לטובת אברהם נחמן פרנקל (שלומי אמונים). מקורבי הגר"ח הסבירו כי הסיבה לכך היא נתוני הקלפיות שהוכיחו שב'אגודת ישראל' לא מיצו את פוטנציאל ההצבעה למשה אבוטבול, ואף הואשמו כי קיבלו הבטחות מוקמדות מראש העיר עליזה בלוך, האשמות שהוכחשו על ידם.

כעת, חושף 'כיכר השבת' כי משה אבוטבול נכנס בשעה האחרונה (שלישי) אל מרן הגר"ח קנייבסקי יחד עם משה מונטג, נציג 'דגל התורה', וקיבל הוראה להתפטר מתפקידו.

יצוין כי לאחר התפטרותו של אבוטבול, סיעת 'דגל התורה' תהיה שווה בכוחה לסיעת 'אגודת ישראל', עם ארבעה מנדטים כל אחת.

במכתב אותו שלח הערב (שלישי) אבוטבול למנכ"ל העירייה מתי חותא, כותב אבוטבול: "למרות שקיים הסכם ברור שתנועת ש"ס חייבת לפנות מקום לנציג מיהדות התורה כמצורף בהסכם, אך העדפתי למען האחדות וזירוז המהלך שאני אתפטר.

אבוטבול ומונטג אצל מרן הגר"ח, הערב

"נקראתי לבית מרן שר התורה הגאון הגדול הרב חיים קנייבסקי שליט"א שדרש ממני לבטל את מכתבי לעת עתה בעקבות חששותיו החזקים מנושאים של עיניני הדת שישונו בעיר בתחומי המועצה הדתית חלילה כפי שרבני העיר התריעו במכתבים בנושא בשבועות האחרונים.

"ועוד נושאים וטענות פנים מפלגתיים ופוליטיים בין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בעיר שאין המקום מפאת כבוד ד' וכבודם של אנשים לכותבם כאן. (דבר שמן הסתם עוד יתברר בעתיד במסגרות אחרות המתאימות יותר לנושא זה) ולכן ע"פ דרישתו של מר"ן שליט"א משכתי את מכתבי יום למחרת".

אבוטבול מוסיף וכותב כי "בשבועות אלו פניתי לבית מר"ן שוב ושוב והסברתי את רצוני העז לפרוש מהעיסוק הפוליטי העירוני לאחר 25 שנות עשיה בעיר וגם ציינתי שפינוי מקומי יוסיף לאחדות והשלום בין אגודת ישראל ודגל התורה דבר ששנים התאמצתי להשכין אחדות ושלום בין כל חלקי היהדות החרדית בעיר.

"מר"ן שליט"א שעוקב אחר הנעשה בעיר, ועל מאמצי רבני העיר והנציגות לפעול בכל הכח למען שימור עניני הדת ובהיות שכעת מגיעים להבנות וסיכומים ברורים בנושא, התיר לי כעת בבואי אליו לביתו להתפטר מחברותי במועצת העיר".

"אני יודע שצעדי האחרון גרם לתמיהה מצד המכירים אותי כוותרן ובורח ממחלוקות וגם גרם צער לחברי א.נ. פרנקל על עיכוב בחברות המועצה (קצת פחות מחודש) על כך אני מיצר ומתנצל", כותב אבוטבול, "אך חזקה עלי דרישתו של מר"ן, רבם של כל החרדים לדבר ד' הנשמעים תדיר לבקשותיו והוראותיו ולבירכותיו, אשר ממרום שנותיו, למעלה מגיל 90, הגיע לאחרונה עד עירנו בית שמש ולעיני אלפי איש תמך בריצתי ובמועמדותי לראשות העיר בית שמש, לא יכולתי להתעלם חלילה מדרישתו, כי מגיל קטן לימדוני לציית לגדולי ישראל שליט"א גם אם אומרים לך על שמאל שהוא ימין וגדול הקושי במצב זה מול שאלות מביכות, דומני שזה היה הצעד והמבחן הכי קשה לי בשירותי הציבורי בעשרות השנים.

"ובפרט שעל צעדי זה 'זכיתי' לקבל חיצים ובליסטראות ללא הרף ובזיונות רבים בטוחני שד' הטוב יכפר עוונתי בכך, ויחזרם בתשובה שלמה על ההשמצות והביזוי על שנשמעתי לדעת תורה.

"וכשם שקיבלתי על הדרישה אקבל על האי פרישה, וכעת הותר לי להתפטר, הלכך הנני במכתבי זה מגיש את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש.

"ומאחל מעומק ליבי ברכה והצלחה לראש העיר הגב' דר' עליזה בלוך ולכלל חברי מועצת העיר מכל הסיעות ומברכם שיפעלו יחד בשיתוף פעולה חברותי עם כבוד וידידות להצלחת העיר בית שמש בכלל, והנושאים התורניים בפרט.

"אני תקווה שכעת בעקבות כך גם בעז"ה תסלל הדרך לצרף את כל הסיעות לקואליציה, גם את ש"ס ודגל התורה, דבר שמאוד שאפתי וביקשתי זאת בכל במה אפשרית מתחילת דרכי לפרישה מהעירייה, זה יחזק את העינינים העירוניים והתורניים בעירנו היקרה בית שמש.

"בברכה רבה ובתקווה מרובה לשלום ואחדות. משה אבוטבול בית שמש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר