צפו בתיעוד

הפגנה בבית החולים: "נקבע מותה של ילדה חיה"

מספר בני אדם השתתפו בהפגנת מחאה מול בית החולים 'שערי צדק' בירושלים, בעקבות סיפורה של א. מחפוד, שנחשף ב'כיכר השבת' • צפו בזעקתו של האב מבית החולים (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מספר בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בהפגנת מחאה מול בית החולים 'שערי צדק' בירושלים, בעקבות סיפורה של א. מחפוד, שנחשף ב'כיכר השבת'.

המדובר, בנערה בת 16 ששוכבת תקופה במצב אנוש בבית החולים, אלא שמלפני כשלושה שבועות היא נחשבת לנפטרת באופן רשמית, כשלמרות שליבה פועם - כבר הונפקה לה תעודת פטירה.

בני המשפחה של הנערה מנסים להילחם בהחלטת בית החולים ועתרו לבית המשפט שיורה לבצע בבתם בדיקות נוספות.

פשקווילים בהפגנה

אביה אלעזר מחפוד, 'מלמד' מירושלים, סיפר הערב ל'כיכר השבת', מבית החולים: "אני לא מבין לאיפה הגענו במדינה הזאת. יס"מניקים, שמו לי, כמו שתראו בסרטונים, שומר אישי, איזה כבוד יש לי, ממש...

"אני לא מבין באיזו מדינה אנחנו חיים, ממש. שמו לי את הילדה באיזו מחלקה, חוץ ממים וכלכלה שקיבלתי, שגם את זה לא רצו לתת לי, ואמרו שהיא לא יכולה, ועכשיו נתנו את זה, אני רוצה צילומים, לדעת מה מצב הריאות שלה, מה מצב הכבד, מה מצב האיברים שלה. כלום!

האבא מזריק לנערה דבש ומלח

"במקום זה מביאים לי יס"מניקים, מביאים שומר צמוד. אני הולך לשירותים - הוא אחריי. אני הולך לעשן סיגריה - הוא אחריי. כל מקום שאני הולך - הוא אחריי. אני לא מבין באיזה מדינה אנחנו".

האב הכאוב הוסיף ואמר: "אבל אני רוצה להגיד לד"ר הלוי, גם היום אתה אמרת שראית את הסרטון. ד"ר הלוי, לא יעזור לך כלום. אתה אדם עם כיפה. אתה וד"ר יחיאל, וכולכם. זה בית חולים דתי. ואתם צריכים להבין שרוב הפוסקים פוסקים מפורשות: אדם שמת מוות מוחי, הוא חי לכל דבר, צריך לקבל טיפול מלא.

"ואני מבקש ממך טיפול מלא, לפני שההפגנות יעברו למצבים יותר קשים. זה לא יעזור. אתה חייב להבין את זה. אתה אדם דתי, תכבד אותנו. לא כתוב לך בחוק לא לטפל, אז למה אתה מחליט לא לטפל, ריבונו של עולם? מה אתה, אח שלנו? אתה לצרינו או אתה אח שלנו? אני לא מבין מה הולך פה!

"אני מבקש ממך, הנה תסתכל. אתה רצית לראות את הפסק של הבד"צ ושל הרב וואזנר, נכון? בבקשה, הנה: זה של העדה החרדית, ושל הרב וואזנר למטה. זה הרב וואזנר, זה העדה החרדית.

"אומרים מפורשות רבותינו הקדושים: הילדה חיה! אז איזה דין פה? איזה מלכות אתם הולכים? מה אנחנו, בריטים? מה אנחנו, אנגלים? ריבונו של עולם! בבקשה ממך, שלא יהיה מאוחר מדי, תטפל בילדה שלי".

אבי הנערה והשוטרים בבית החולים, הערב

מבית החולים שערי צדק נמסר היום ל'כיכר השבת' בתגובה לטענות המשפחה: "מות המוח של הילדה נקבע בהתאם לחוק המוות המוחי-נשימתי לפני מספר ימים. על פי החוק, זכותה של המשפחה לבקש שלא תנותק ממכשירי הנשמה, ובית החולים ממלא כמובן בקשתה. הודעת הפטירה נופקה בהתאם לחוק המוות המוחי נשימתי. בדיקת spect נוספת תבוצע במשך היום".

"אין כל בסיס לטענות על חוסר רגישות", מדגישים בבית החולים. "המשפחה מקבלת, לאור המצב הרגיש, את מלוא ההתייחסות לכל פניותיה, בסבר פנים ובהבנה על ידי כל הגורמים - מנהל בית החולים וסגנו, מנהל בית החולים לילדים וכלל הצוות הרלוונטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר