"יום אפל"

זעם בקהילות היהודיות: שחיטה כשרה אסורה ברוב בלגיה

ביחידה הפדרלית פלנדריה, הכוללת בתוכה את הבירה בריסל ומאכלסת כ-60% מתושבי בלגיה, יהיה אסור לשחוט בעלי חיים כהלכה החל בשבוע הקרוב • זעם בקהילות היהודיות (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת הגדול של בריסל (צילום: shutterstock)

חוק האוסר שחיטה כשרה ייכנס לתוקף החל בשבוע הקרוב, ויחול על תושבי פלנדריה - כ-60% מתושבי בלגיה.

היחידה הפדלרית פלדנריה מהווה כ-44% משטחה של בלגיה, אולם היא מאכלסת בתוכה כ-60% מכלל אזרחי בלגיה - ביניהם תושבי הבירה בריסל.

החוק שיוחל הלכה למעשה בתחילת השנה האזרחית 2019 - יום שלישי הקרוב, אושר בפלנדריה ביוני 2018. הוא מחייב להמם בעלי חיים במכת חשמל לפני שחיטתם, פעולה הסותרת את ההלכה. גם במחוז וואלון אושר חוק דומה, שייכנס לתוקפו באוגוסט 2019.

בזמן שאושר החוק כבר נשמעו קולות המחאה של הקהילות היהודיות, שתיאלצנה להתמודד עם הקושי בהשגת בשר כשר ובנוסף חרדים רבים יאבדו את משרותיהם בענף.

רבה של בלגיה, הרב אברהם גיגי, הביע אז את דעתו כי אין מדובר בחוק אנטישמי, והביע תקווה שהוא יבוטל - אך כאמור הוא ייכנס לתוקף כבר בשבוע הקרוב.

מי שפעל למען ביטול החוק הם ארגונים יהודיים כדוגמת 'הפדרציה הבלגית של הקהילות היהודיות', 'הקונגרס היהודי העולמי' ו'הסקציה הבלגית של הקונגרס היהודי האירופי'. הם הגישו עתירה בטענה כי מדובר בחוק שאינו עולה בקנה אחד עם חופש הדת וזכויות האדם - אך לשווא.

יוהאן בניזרי, מנהיג יהודי מקומי, אמר בזמן שהחוק המקומם הוצע, כי "המחוקקים שידרו ליהודי בלגיה אות פוליטי מדאיג, תוך הפרה של העיקרון המכריע של הפרדת דת ומדינה".

לדבריו, "זה עצוב מאוד, אבל זה גם בלתי חוקי. זוהי הפרה של הנורמות המשפטיות האירופיות, כולל אמנת זכויות היסוד של האיחוד האירופי, ואנו מקווים שזה יבוטל. אם חקיקה זו תיכנס לתוקף, זה יהיה יום אפל לחופש בבלגיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר