"לא מבין אותו"

קצין משטרה עצר עיתונאי שסיקר הפגנת קיצונים

עם תחילתה של הפגנת כמה עשרות חרדים קיצונים הלילה בכיכר השבת בי-ם, ניגש שוטר לעיתונאי שסיקר את האירוע, ועיכב אותו למעצר - למרות שזה אמר לו שהוא עיתונאי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר העיתונאי (ווידאו: באדיבות המצלם. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמה עשרות קיצונים שוב מפגינים וחוסמים הלילה (חמישי) את כיכר השבת בירושלים.

עילת ההפגנה, היא מעצרה - לדבריהם - בכלא הצבאי של נערה, "על עוונה היחיד: שרוצה לשמור את התורה".

אל המקום הגיעו שוטרים, מיד עם תחילת המחאה, והדפו תחילה את המפגינים אל תוככי שכונת מאה שערים.

אירוע חריג שנצפה בזירת ההפגנה, הוא עיכובו של כתב mynet לירן תמרי בידי קצין משטרה, והרחקתו מהמקום תוך מעצרו לזמן מה, למרות שהוא עיתונאי.

תמרי מתאר ל'כיכר השבת', לאחר שחרורו: "הופתעתי מאוד מהמעצר, למרות שהצעתי לקצין שאציג בפניו תעודת עיתונאי, שזו עבודתי. לא היה שום עילה לעיכוב שלי, רק עמדתי על המדרכה וצילמתי".

"לנוכחות של עיתונאים בהפגנות מהסוג הזה יש חשיבות מיוחדת", ממשיך תמרי, "משום שלא פעם המפגינים טוענים על אלימות משטרתית נגדם".

אני לא מבין למה הוא עצר אותי, כי הרי גם למשטרה יש אינטרס שהדיווחים יופיעו בצורה הוגנת ומאוזנת", מסיים העיתונאי שעוכב.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך ההפגנה אמש בכיכר השבת בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד המפגינים ובחסימת צירי תנועה מרכזיים שחייבו את פינויים לטובת השבת התנועה לסדרה במקום.

פינוי המפגינים החל לאחר שקצין המשטרה התריע (מצ"ב סרטון) בפניהם להתפנות ולהפסיק את התפרעותם האלימה, ומשלא התפנו החלו השוטרים בפעולות הפינוי כשכתב מיינט ירושלים, למרות ההתרעות עומד בדרכם של השוטרים בין המפגינים לרכב המשטרה שהוגדר לטובת עצורים תוך שהוא מצלם במכשירו הנייד את השוטרים בלבד בטענה שהוא עיתונאי. הכתב התבקש ע"י הקצין מספר פעמים לזוז לצד הדרך, ולא להפריע לעבודתם של השוטרים, ומשלא נענה התבקש להזדהות, אך לא הציג בפני הקצין כל אמצעי מזהה כלל!

תיעוד ההתרעה

בעקבות כך ולאור העובדה שסרב להישמע להוראות הקצין, הוא עוכב למטרת זיהוי, ועם זיהויו לאחר מספר דקות בו ניתנה לו האפשרות לגשת לרכבו ולהציג תעודה מזהה, הוא שוחרר.

צר לנו כי על אף התנהגותם המכוערת של מפירי הסדר, בחר הכתב דווקא להפריע לשוטרים במקום לעסוק בתיעוד אובייקטיבי של הפרת הסדר וחסימת הצירים הפוגעת קשות בציבור.

נדגיש, כי עם שחרורו לאחר הזיהוי, התנצל הכתב בפני קצין המשטרה עצם העובדה שלא היה ברשותו האמצעי המזהה כנדרש בחוק!

עוד נדגיש, כי במקום נכחו עוד עשרות כתבים וצלמים נוספים שנשמעו לאנשי המשטרה ולכן הצליחו לסקר את ההפגנה ללא אירועים חריגים.

לצד האמור, אנו קוראים לכתבים המגיעים לסקר זירות מבצעיות להישמע להוראות השוטרים ולשאת עליהם פרט המזהה אותם כעיתונאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר