קריספל משיב אש

"נקווה שפרוש לא יצטרך לעבור את 'עשרת המכות' כדי להפנים איך צריך להתנהג"

יו"ר ש"ס באלעד צוריאל קריספל מציג בשיחה ל"כיכר השבת" את השתלשלות המחלוקת עם ראש העיר ישראל פרוש - ומגיב לחשיפת מכתב הרבנים החסידיים שגינו את מתנגדיו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צוריאל קריספל (צילום: יעקב כהן)

"תמהני, האם הדין שאסור לשמוע צד אחד בטרם חורצים דין, נעלם מעיניהם של הרבנים החשובים החתומים על המכתב שפורסם? והאם יש דין שונה עבור ישראל פרוש, או שמא הוראת שעה?" - כך מגיב הערב (חמישי) יו"ר ש"ס באלעד צוריאל קריספל, למכתב הרבנים החסידיים.

כזכור, במכתב שנחשף ב"כיכר השבת" מוקדם יותר היום, תקפו האדמו"רים ורבני הקהילות החסידיות בעיר את התנהלות מתנגדיו של ראש העיר פרוש, אלו שהקימו מולו 'גוש חוסם' ואלו שעתרו נגדו לבית המשפט.

כעת, מציג בכיר ש"ס באלעד את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו, והוא פותח בשיחה ל'כיכר השבת' בסדר הכרונולוגי של הדברים: "הבחירות בעיר הסתיימו בבחירתו של ישראל פרוש לראשות העירייה; למועצת העיר נבחרו 15 חברים מסיעות שונות - ש"ס 5 חברים, אגודת ישראל 4, דגל התורה 3 וסיעות ישי, הבית היהודי ו'איחוד הקהילות' כל אחת עם חבר אחד".

"לפני הבחירות, בהוראת רבותינו, החלטנו, בש"ס, בדגל התורה ובסיעתו של ישי, ללכת ביחד לכל מהלך - הן לפני הבחירות והן לאחריהן. ההסכמה הזו כוללת בתוכה גם ניהול מו"מ משותף על כניסה לקואליציה".

וקריספל ממשיך, "מטבע הדברים, לצורך יצירת קואליציה נדרש הסכם בין רוב החברים המרכיבים את מועצת העיר, ונכון לעכשיו, הצטרפו ביחד עם ראש העיר בסך הכל 6 חברים - 3 מסיעתו ו-2 מסיעות היחיד של הבית היהודי ו'איחוד הקהילות', כאשר מנגד נמצאים 9 חברים מהסיעות האחרות".

ראש העיר ישראל פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

"נכון להרגע, סיעת ש"ס שאני עומד בראשה לא קיבלה ולו פנייה או שיחת טלפון אחת מראש העיר, כדי לבחון תחילתם של מגעים כלשהם להצטרפותנו לקואליציה, אם בכלל".

"למרות זאת, ראש העיר פנה במכתבים בהם הוא מבקש כי יוקמו 3 וועדות החיוניות לתפקוד העירייה, ועדות הכספים, המכרזים וההנחות, באומרו שמטרת הקמתן היא כדי לסייע לתושבים".

וכאן עובר יו"ר ש"ס באלעד למתקפה: "ביודענו ובהכירנו את מהלכיו של ראש העיר מזה 5 שנים, היה ברור לנו שמדובר בתרגיל יח"צני פרופר, שכל מטרתו היא אחיזת עיניים ובניית אליבי לימים שיבואו, כשבמידה ויטען מאן דהו שהמערכת שבראשותו לא מתפקדת, יוכל פרוש לטעון: פניתי לחברים להקים וועדות, והם אלו שדחו את ההצעה...".

"בדרכו המשונה הזו גם ניסה ראש העיר לנכס לעצמו יותר ויותר חברים בוועדות השונות, יותר מכפי כוחו במצבת חברי המועצה, והציע לכל אחת מהסיעות הגדולות 2 חברים בסה"כ בכל ועדה - מה שלא נכון מספרית בעליל".

לדברי קריספל, "מעולם לא שמענו על ראש רשות שבטרם נסגרו ההסכמים הקואליציוניים דרש מחברי המועצה להקים ולהשתתף בוועדות כלשהן. הדרך הנכונה והפשוטה היא, שקודם לכן סוגרים הסכם בחלוקה זו או אחרת של תיקים ואחריות על מחלקות ואגפים שונים של העירייה, ולאחר חתימת ההסכם הקואליציוני מצביעים על הקמתן של הוועדות. למרות כל זאת, נעתרנו לבקשתו והצבענו על הקמתן של הוועדות אותן הוא ביקש".

"מיד לאחר ההצבעה על הקמת הוועדות", ממשיך קריספל ומתאר, "קיבלנו זימון לוועדת כספים בראשותי, שכלל ארבעה ימי דיון רצופים שנועדו לדון בתקציב 2019, וזאת ללא כל תיאום מראש - לא איתי כיו"ר הועדה שאמור להוציא בעצמו את ההזמנות הללו, ולא עם אף אחד מחברי המועצה. גם על מהלך זה הבלגנו אני וחברי, שיתפנו פעולה באופן מלא, התייצבנו לישיבות הוועדה וניהלנו אותה ביד רמה".

בנין עיריית אלעד (צילום מסך: מתוך google maps)

ופה, לאחר ארבעה ימי דיונים ענייניים בוועדה שבראשותו, הגיעה תפנית - לרעה: "בתום יום הדיונים הכרזתי על הפסקה בדיוני הוועדה, וסיכמתי עם מנכ"ל העירייה זאב קשש שנתאם מועד חדש להמשך הדיונים, לאור העובדה שחלק מהחברים טענו שקשה להם לבוא ביום ראשון, וזה אכן מה שעשיתי, אך להפתעתי ולצערי, שמעתי ממנו שנעשה פה מעשה שלא ייעשה: לאחר שעזבנו את בניין העירייה ביום חמישי, חלק מחברי המועצה עשו דין לעצמם, ו'שיחקו בנדמה לי' - מינו יו"ר לישיבה שיצאה להפסקה והצביעו בעד התקציב, וזה מבלי שהיה כל דיון מעמיק לגביו".

"הצבעתם זו של חברי המועצה, חברי סיעתו של ראש העיר ושני נציגי הסיעות הקטנות, 4 חברים בלבד מתוך תשעת חברי הוועדה, נעשתה בניגוד מוחלט ללשון החוק ולהנחייתו של היועמ"ש עו"ד ניסים לוי, שטען שכל בקשה להעלאת נושא בוועדה דורשת את אישורו של היו"ר".

לדברי יו"ר ש"ס באלעד, "ניסיון העבר הוכיח שראש העיר בסופו של יום עושה מה שבא לא. החוק עבורו הוא אפילו לא המלצה ואת הסיכומים איתו אפשר לתלות במוזיאון. תוך כדי דיבור הוא הפר את ההבטחות והסיכומים שהושגו ערב התקציב בשנה שעברה, ולמרות שהוא עצמו הכריז חגיגית בפתח הישיבה על הסיכומים, לא עברו כמה שעות מההצבעה על התקציב, והוא כבר טרח להודיע שלא יכבד את ההסכמים".

"למרות כל זאת, החליט ראש העיר לפעול שלא כדין ולכנס את מועצת העיר כדי להעלות להצבעה את אישור התקציב. במהלך היום הופרחו איומים לאוויר על ידי צייצני הטוויטר של ראש העיר ועל ידי נערי הווטסאפ שלו, כי הוא כורך את אישור ה'תמיכות' שעדיין לא הועברו למוסדות התורה בעיר, באישור התקציב לשנה החדשה, וכי 'עולם התורה בסכנה' כי במידה ולא יאושר התקציב, לא יאושרו גם התמיכות".

קריספל עם פרוש, בימים יפים יותר (צילום: יח"צ)

"בפתחה של הישיבה", ממשיך קריספל, "קראתי לפרוש להוריד את תקציב העירייה הקלוקל מסדר היום, ולהחזירו לוועדה לצורך המשך דיון פורה ומעמיק, אחרת לא יהיה מנוס מצעד חריג של הצבעה נגד התקציב באופן זה או אחר, אך הוא לא שעה לבקשתי ולבקשת מרבית חברי המועצה, תוך שהוא מצהיר בעונג רב לפרוטוקול 'תכף תראו איך נוצר פה גוש חוסם... ומונה בהנאה רבה את שמותיהם של אלו שהצביעו בעד ואלו שהצביעו נגד, משל נביא היה, ובכך הפך את ישיבת המועצה לחוכא ואטלולא ולקרקס".

"ברצוני וברצון חברי להבהיר מעל במה זו: אין 'גוש חוסם' ולא יהיה 'גוש חוסם'. אמרתי לא פעם שאנחנו 'גוש בונה'... ואיננו שותפים למשחקי היח"צנות של ראש העיר", מצהיר יו"ר ש"ס באלעד.

מה כן? "נקעה נפשנו מהתנהלותו הקלוקלת והבלתי מתחשבת בבחינת 'אני ואפסי עוד' או בבחינת 'לי העיר אלעד ואני עשיתיני'; נקעה נפשנו מהבטחות סרק שאינן ממומשות. ולכן - ישכיל ראש העיר לשכנע את החברים שאכן כנה ורציני הוא, בשל לעבודה משותפת, או אז הוא יקבל את מלוא שיתוף הפעולה מצידנו, מתוך תקווה שלא יצטרך לעבור את 'עשרת המכות' כדי להפנים מה הוא הסדר התקין והנכון להתנהלותה של עירייה מתוקנת".

וקריספל מסכם: "לנו, תשעה חברים שנבחרנו בידי התושבים, ושחשובים לנו טובת העיר ותושביה היקרים - גם אלו שלא בחרו בנו - לא פחות מאשר לו, משחקים כאלו ואחרים לא יעלו ולא יורידו מנחישותנו לעמוד על זכויותיהם של בוחרינו וטובתם, ויפה שעה אחת קודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר