'המבקר'

המעבד והמנצח יואלי דיקמן מדבר על הכל

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, מארח בתכניתו 'המבקר' את המעבד והמנצח יואלי דיקמן על 'האסק' והקריירה המצליחה וגם פינת 'המסננת' עם השירים החדשים (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הוא אחד המעבדים הצעירים בתחום המוזיקה החסידית, אך כבר רכש לעצמו שם של מעבד מהשורה הראשונה. רק בחודש האחרון הוא ניצח ועיבד את מופע המוזיקה החסידית היוקרתי בעולם האסק 32 כשהוא עובד עם מיטב הנגנים והזמרים בתחום. יואלי דיקמן התארח בתכניתו של נתנאל לייפר וסיפר כיצד הגיע בכלל לעולם העיבודים והמוזיקה.

הוא חשף כיצד הגיע בפעם הראשונה לבמת האסק כמנצח לפני שלוש שנים, "זה היה הזוי, קיבלתי טלפון מבחור נחמד בשם אלי גרסטנר, המפיק של האסק שהציע לי לכתוב את הפתיח למופע. אמרתי לו שאני מסכים בתנאי שאני אנצח על זה. הוא ביקש יומיים לחשוב על כך וחזר עם תשובה חיובית. מאז אני חלק מהמופע כשהשנה הייתי כבר המנצח הראשי".

בראיון מספר דיקמן על העיבוד הראשון שעשה ועל האיש הראשון בתעשיית המוזיקה שהעניק לו את ההזדמנות ממשית להיכנס לתחום כמעבד.

הוא מתייחס לדמיון בין העיבודים שלו לאלו של מונה רוזנבלום ואומר, "למרות שגדלתי דווקא על ישראל לאם כמעבד אני חושב שגם אני וגם מונה מושפעים מאותן המקורות - המוזיקה הקלאסית והמארשים של הצבא האדום. מונה קודם כל זו אנרגיה, הוא מעביר את האנרגיה שלו לנגנים. אנרגיה אי אפשר לגנוב ואי אפשר להעתיק. אפשר להעתיק פראזות אבל את איך שהנגנים ינגנו את זה, את זה אי אפשר להעתיק ואת זה מונה עושה בצורה מיוחדת".

כשהוא נשאל על החלומות שלו לעתיד, לאחר שכבר כבש את הבמות הגדולות ביותר הוא מסתפק דווקא בחלום צנוע אם כי לא פשוט בכלל, "שיהיה לי זמן להכל, לשמח חתנים וכלות בערב, לעשות אלבומים בבוקר, לשמח את עם ישראל ולהספיק עם כל זה גם להקדיש זמן למשפחה".

רשימת השירים לפינת 'המסננת':

שלמה כהן - אהיים

יוני Z וניסים בלאק - HOME

אבי אילסון - זמן חופה

ינקי מרקוביץ' - שוב חזרת מאוחר

ביני לנדאו - נקומה נא

ר' שלמה טויסיג וילד הפלא דודי לינקר - עננו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר