שידור חוזר

משדר מיוחד: מועצת החכמים הכריעה מי הח"כים של ש"ס

מועצת חכמי התורה התכנסה הערב במעונו של ראש הישיבה הגר"ש כהן, והכריעה את זהות נציגיה של רשימת ש"ס לכנסת הבאה • ישי כהן ואבי רבינא במשדר מיוחד, עם ההחלטות • שידור חוזר (ארץ)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר א' תשע"ט | 20.02.19
פרשני 'כיכר השבת' בכניסה לישיבת ה'מועצת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צפו במשדר

מועצת חכמי התורה התכנסה הערב (רביעי) במעונו של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, לישיבה מכרעת על הרכב רשימת ש"ס לכנסת ה-21.

"כיכר השבת" העביר משדר מיוחד ועדכונים שוטפים מבית ראש הישיבה, בהגשת ישי כהן ואבי רבינא.

20:46 - מזכיר ה'מועצת' ח"כ בן צור בראיון ל'כיכר השבת': "אנחנו מוכנים לאחדות עם 'כסא רחמים', אבל בלי אלי ישי . שיביאו אנשים אחרים, שיהיו בהסכמתנו, ונשבץ אותם במקום ריאלי ברשימה".

20:42 - סדר הרשימה, אחרי היו"ר אריה דרעי שבמקום הראשון: איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, ינון אזולאי, משה אבוטבול, אוריאל בוסו, שלמה דהאן, דוד סעדה ומשה ארבל.

20:40 - מועצת חכמי התורה החליטה: יצחק כהן ומשולם נהרי המכהנים למעלה מעשרים שנה בכנסת, יכהנו רק שנתיים ימים או עד לבחירות הבאות, המוקדם מביניהם, כדי לאפשר לנציגים צעירים להיכנס לכנסת ולרכוש ניסיון ציבורי.

20:35 - מזכיר ה'מועצת' הקריא את דברה: "מועצת חכמי התורה בקריאה נרגשת אל ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז להצטרף לעזרת ה' לגיבורים, ומסמיכה את הרב דוד יוסף לבוא עימו בדברים כדי להביא את הדברים לגמר טוב".

20:23 - לאחר ששאר חברי מועצת החכמים יצאו לביתם, עם סיום הישיבה, נותרו לצד נשיא המועצת הגר"ש כהן, היו"ר השר דרעי והגר"ד יוסף.

20:15 - מסתמן כי ראש עיריית בית שמש לשעבר משה אבוטבול ישובץ בעשירייה הפותחת של ש"ס.

20:03 - ישיבת מועצת חכמי התורה הסתיימה.

19:59 - הסיבה לעיכובו של הגר"ד יוסף בהגעה לישיבת המועצת: העובדה שהוא משמש כרב שכונת הר נוף, עוררה שאלה משפטית האם מותר לו להשתתף. כשהונפקה חוות דעת משפטית חיובית, יצא הרב לדרכו, להשתתף בישיבה המכרעת.

19:55 - סגני השרים של ש"ס, איציק כהן ומשולם נהרי, התחייבו בפני חברי מועצת החכמים להתפטר בעוד שנתיים מתפקידם כחברי כנסת. צעד זה יאפשר למועמדים נוספים, אולי אף עד המקום ה-15, להיכנס למשכן במחצית הקדנציה הבאה.

19:53 - עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג מעריך במשדר המיוחד של 'כיכר': לש"ס יש יותר מ-5 מנדטים של בני תורה. אם ישלבו עכשיו נציג שמדבר לפריפריה, היעד של עשרה מנדטים - ריאלי.

19:45 - ישי כהן מספר: שאלתי את אחד המועמדים לשיבוץ בעשירייה הראשונה של ש"ס, אם אני יכול לפרסם על כך. הוא השיב לי, כי במצב כיום במפלגה, מי שמתדרך ומדליף - מורחק.

19:25 - בכינוס מועצת חכמי התורה אצל ראש הישיבה הגר"ש כהן השוהה בשכונת רמות בירושלים: כל חברי מועצת החכמים, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וח"כ יואב בן צור, המשמש גם כמזכיר המועצת.

19:22 - החלה ישיבת מועצת חכמי התורה.

19:21 - באיחור קל: הגר"ד יוסף נכנס לישיבת מועצת החכמים.

19:12 - חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי ראובן אלבז והגאון רבי משה מאיה, הגיעו כעת לכינוס המועצת.

19:07 - יו"ר התנועה השר אריה דרעי הגיע למקום כינוס מועצת החכמים.

חכמי התורה בישיבתם, כעת (צילום: יעקב כהן)

מוקדם יותר היום הודיע כזכור ח"כ דני סיידא על החלטתו לפרוש מתפקידו בכנסת, ואמר: "לאחר 30 שנות עשיה למען תנועתנו הקדושה בכלל התפקידים אשר הוטלו עלי, ולאחר שנה כח"כ מן המניין, נוכחתי לדעת כי מחמת גילי ומקום מגוריי בצפון הרחוק - ומעל לכל עקב הפגיעה הקשה במשק החקלאי שבבעלותי - איני יכול לשאת בעול הקשה והמכובד הכרוך בעבודת הכנסת, בימים ושעות אין סוף, בוועדות, במליאה, ובסיורים בכלל רחבי הארץ בהתיישבות העובדת".

"תפקיד תובעני זה מחייב ומיועד לצעירי התנועה הנמרצים", סיכם סיידא.

הגר"ש בעדני מגיע לישיבה

מנכ"ל ש"ס חיים ביטון הודיע כבר בשעות הבוקר כי החליט שלא להיכנס לרשימת ש"ס, והסביר: "לאחר התייעצות עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן, הגאון הגדול רבי שמעון בעדני ועם יו"ר התנועה אריה דרעי ולאחר פניות רבות שקיבלתי ממנהלי המוסדות להמשיך את המהפכה ברשת 'בני יוסף' - אמשיך בתפקידיי כמנכ"ל תנועת ש"ס וכמנכ"ל הרשת - ולא אכנס לרשימה לכנסת".

מזכיר ה'מועצת' ח"כ יואב בן צור
הגר"מ מאיה
היו"ר דרעי
הגר"א אלבז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר