מו"מ ברגע האחרון

נכשל המו"מ לשילוב אלי ישי בבית היהודי; ירוץ לבד

עם סגירת הרשימות לכנסת הבאה, ולאחר שהפגישה בין אלי ישי לבית היהודי במטרה לשלבו במפלגתם, לא צלחה - הוגשה רשימת 'יחד' לכנסת הבאה, ואלי ישי יתמודד לבדו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באדר א' תשע"ט | 21.02.19
ישי וסמוטריץ', לפני שעה קלה (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

הניסיון האחרון לשילוב ישי במפלגה הימנית המאוחדת נכשל, ולפיכך הוא הגיש לוועדת הבחירות המרכזית את רשימתו 'יחד', שתתמודד לבדה בבחירות לכנסת ה-21.

הנציגים ששובצו ברשימת 'יחד', כפי שהוגשה לוועדה, הם: אלי ישי, ששון טרבלסי, יונתן יוסף, אבנר עורקבי ויחזקאל רוזנבלום (לשעבר 'טוב').

קדמה לכך דרמה ארוכה, כאשר יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך ויו"ר 'יחד' ישי נועדו בכנסת כדי להגיע להסכם, אך זה נתקל בקשיים מכיוון בית הגר"מ מאזוז, רבו של ישי, ומכיוונו של ראש הממשלה נתניהו.

ההצעה שנידונה ונדחתה במו"מ, כפי שנודע ל'כיכר השבת', היא הצבתו של אלי ישי במקום התשיעי בלבד - כשהוא דרש תחילה את השישי, ונסוג - אך בליווי הבטחה כי ימונה לשר על חשבון מכסת הבית היהודי במידה וזו תיכנס לממשלה הבאה.

מכינים את טפסי רשימת 'יחד', לאור הכישלון המסתמן במו"מ (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

במפלגת הימין התנו את הסכמתם למקום כלשהו, בפרסום מכתב תמיכה רשמי מטעם רבו של ישי, ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז, אך נתקלו בקשיים בשל החלטת הרב - על רקע שריון אישה כח"כית מטעמם - לסייג זאת כ'בלוק טכני' בלבד.

בשלב מסוים במהלך המו"מ רווי התהפוכות נשמע ראש עיריית לוד יאיר רביבו, המעורה במגעים מצד אלי ישי, כשהוא זועק בשיחת טלפון: "נו! מי יכול להשפיע על הרב מאזוז? אלי הסכים מקום תשיעי"...

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי גם ראש הממשלה הערים מכשול, כאשר חזר בו מהבטחתו הראשונית למנות את אלי ישי כשר בממשלתו, זאת ככל הנראה בשל הווטו שהיה צפוי יו"ר ש"ס השר דרעי להטיל על כך.

עידית סילמן, מקום שלישי בבית היהודי (צילום: דוברות)

יודגש, כי גם המקום התשיעי בסיעה, שזוכה למנדטים מועטים בכל סקרי הבחירות, כמובן אינו נחשב לריאלי, וההערכה היא שמהלך זה נועד תחילה להוציא את ישי בכבוד מהפארסה הפוליטית שחווה בימים אלו, לאחר שלא שולב באף רשימה לכנסת.

"לא להאמין שהגענו למצב שאנחנו נמצאים במקום התשיעי והלא ריאלי, בושה", אומר ל'כיכר השבת' אחד ממקורביו של ישי, מחוץ לחדר המשא ומתן.

מקורב אחר אמר: "הלכנו אחרי האידאולוגיה, ולא אחרי הכיסא". חברו הגיב לו: "העיקר שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה"...

הגר"ד יוסף בפגישה עם הגר"מ מאזוז (צילום: ע.ח)

מוקדם יותר הודיעו אנשיו של הגר"מ מאזוז על כישלון המו"מ עם ש"ס. "לאחר פגישה ארוכה של שעתיים, לצערנו לא נמצאה פריצת דרך", נכתב בהודעה זו. "במהלך הפגישה מרן ראש הישיבה הקשיב בקשב רב לדבריו של רבי דוד (יוסף), הרב הסכים לוותר על כל דבר, על נציגות, על תפקידים - רק להשיג את המטרה להחזיר את ציבור המסורתיים לחיק התורה. הרב הסביר כי רק תמונה של אחדות אמיתית של אלי ודרעי תחזיר אותם הבית".

לדבריהם, "הרב לא הצליח להבין מה ההתנגדות החריפה לאלי ישי גם לא בש"ס, ואמר: 'הרי כל מה שהוא עשה, נעשה על דעתי, הוא תמיד ציית לי בכל דבר, וכך גם עם מרן הגר"ע יוסף. איך אפשר לזרוק אדם ישר כזה, רק בגלל יריבות אישית. אני לא יכול לבגוד בו'".

מזכיר ה'מועצת' של ש"ס, ל'כיכר': אחדות - רק בלי ישי (צילום: חיים גולדברג)

"אם גנץ ולפיד יכולים להתאחד, למה שני אנשים שיש להם דעת תורה לא יכולים לשבת על כסא אחד?! במקום לגלות אחריות להסתכל על המצב המסוכן שעומד לפנינו, ולכפות עליהם לשבת יחד, ואם יהיו מתחים יהיה צוות רבני שיפשר בניהם, ויבחן אם מישהו מתנהל שלא כהוגן. הרי כולם מסכימים על כך שאיחוד כזה יכול לחזק את ש"ס, אז כיצד אפשר לוותר על טובת הכלל בגלל יריבות אישית".

עוד טענו אנשי 'יחד', כי הרב מאזוז הבהיר ש"השנים האחרונות לימדו שאי אפשר לסמוך על ההתנהלות. מתווה הכותל שעבר בתחילה בשם המועצת ולאחר מכן התברר שלא על דעתם, ההיעדרות ממתחם התחנה שפרצה פתח לחילולי שבת, ולאחר מכן קיבל שכר על 'הפרישה'... וכהנה כהנה. לא נוכל לתמוך ולתמוך בזה".

הגר"מ מאזוז עם ישי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

"לצערנו הגאון רבי דוד יוסף העביר את המסר כי אין אפשרות להסכים לכל תפקיד פוליטי. לדברי הרב האחריות מוטלת לפתחם של רבני ש"ס, להבין את גודל השעה, ולכפות את דרעי להתגבר על האגו האישי", הסתיימה ההודעה החריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר