'תכנית המאה'

ג'ארד קושנר בהצהרה מדינית מרחיקת לכת

"אנחנו רוצים לראות את עזה והגדה תחת הנהגה מאוחדת", אמר חתנו היהודי של נשיא ארה"ב בהתייחסות לתכנית טראמפ - והעלה אותה לראש סדר היום הפוליטי בארץ (מדיני)

ג'ארד קושנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מתכנן לחשוף את תכנית השלום שלו עם הפלסטינים מיד לאחר הבחירות בישראל, אך לפני הקמת הממשלה הבאה. היום (שני), חשף חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר פרטים נוספים מתוך התכנית: "ברצוננו לראות את רצועת עזה והגדה המערבית מאוחדות תחת הנהגה אחת", אמר.
קושנר אמר את הדברים בריאיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית, על רקע ביקורו באזור יחד עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועם שליחו לאיראן בריאן הוק. הם צפויים לבקר בערב הסעודית, באיחוד האמירויות, בקטאר ובעומאן על מנת לקבל התחייבויות כספיות וכלכליות לתמיכה בתוכנית השלום.

בראיון הוסיף קושנר: "ערכנו התייעצויות רבות עם הישראלים, עם הפלסטינים, עם מנהיגים ערבים רבים ועם גורמים שהתעניינו בעבר בנושא. אנחנו נחושים להציג את הרעיונות שלנו כדי לראות האם שני הצדדים יכולים לבחון את הסכסוך מזווית אחרת".

"תוכנית השלום שאנחנו מציעים תיתן לישראלים ופלסטינים יותר ממה שהם נותנים, אבל על שני הצדדים לתת ויתורים", הוסיף. "התוכנית המוצעת מתרכזת במתן יכולת לעם הפלסטיני ליהנות מאפשרויותיו ולתת הזדמנות לעם הישראלי להשתלב כראוי באזור. היא מבוססת על עקרונות החירות, כיבוד אמונות, ניצול הזדמנויות וביטחון".

קושנר בפגישה עם נתניהו (צילום ארכיון: עומר מירון וניר שרף, לע"מ)

לדבריו, "הצד המדיני של התוכנית מפורט מאוד ומתרכז בשרטוט גבולות ובפתרון סוגיות הסדר הקבע. המישורים הכלכלי והמדיני בתוכנית קשורים קשר הדוק. למדנו את הכלכלה הפלסטינית ומצאנו אפשרויות רבות להשקעה. אולם, כדי לממש אותן אין מנוס מלשים קץ למתיחות".

קושנר אמר בנוסף: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נוצל במשך שנים לצורך הסתה לקיצוניות. איראן מהווה את האיום הגדול ביותר באזור. תמיכתה של איראן בטרור הגבירה את מספר הפליטים והגבילה את ההזדמנויות הכלכליות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר