האסון באתיופיה

התרסקות המטוס: העיכוב הציל את החרדי

איש עסקים ויזם חרדי היה אמור לעלות על המטוס שהתרסק, אך עיכוב הציל את חייו • שגריר ישראל בדרום סודן: "ישבתי בשבוע שעבר במטוס שהתרסק, גם אז הייתה תקלה" (בעולם)

התרסקות מטוס (צילום: שאטרסטוק)

אסון התרסקות המטוס של חברת אתיופיאן איירליינס גבה את חייהם של שני ישראלים שהיו על הטיסה, אך מתברר כי שני אנשי עסקים יהודים נוספים, אחד מהם חרדי חסיד גור, היו אמורים לעלות על הטיסה, אך עיכוב בלתי צפוי הציל את חייהם.

השניים, ישראל מוזסון ושרגא ישראל הם יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות ומשתייכים למגזר החרדי. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר מוזסון: "העיכוב שמאוד ביאס אותנו, הוא התברר כעיכוב שהציל חיינו".

הוא סיפר, כי בשל עסקיו, נאלץ לדחות ברגע האחרון את טיסתו המתוכננת לקניה, ובזכות זה ניצלו חייו. "אני לא מעכל שאני בחיים", הוסיף ואמר כי יברך ברכת הגומל מחר בקריאת התורה.

מוזסון תיאר כיצד שמע הבוקר, באמצע פגישה עסקית, את הדיווח על כך שטיסה התרסקה על אדמת אפריקה. "לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

בנוסף, מתברר כי מדובר במטוס שהיה נוסע רבות על קו נתב"ג - אדיס אבבה. שגריר ישראל לדרום סודן, חנן גודר, ואנשי צוותו טסו ביום חמישי האחרון במטוס שהתרסק הבוקר.

גודר סיפר ל"ישראל היום" כי זמן קצר לפני שהטיסה המריאה ביום חמישי בלילה מאדיס אבבה לישראל, דיווח צוות המטוס על תקלה משמעותית במנוע. בהמשך, חדל מיזוג האוויר לפעול בתא הנוסעים. בשל תחושת המחנק, הנוסעים הורדו מהמטוס למשך כשעתיים עד שהתקלה תוקנה, והמטוס עשה את דרכו לישראל - ונחת בשלום.

"אתיופיין איירליינס היא בדרך כלל חברה סבירה. המטוס הזה טס לארץ, נחת בארץ והמריא לאתיופיה", הוסיף ל'מעריב'. "זה המטוס שהתרסק. לרוע מזלנו היו על המטוס שני ישראלים הרוגים. אבל בסיטואציה אחרת אתה היית היום פותח את מהדורות החדשות עם מאות הרוגים. אני ישבתי על המטוס הזה שהתרסק. יושבים כ-180 ישראלים שצריכים להגיד תודה שניצלו".

שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה יצאו הלילה בחצות בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

יהודה משי זהב עדכן, כי "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר