המחבל ה'סלב'

האישום נגד זביידי נחשף: ביצע פיגועים מרכבו

הותרו לפרסום פרטי כתב האישום נגד זכריה זביידי, מבכירי המחבלים ביו"ש שהניח את נשקו ועבר ללימודים אקדמיים - אך נעצר לאחרונה בהפתעה, משום שחזר לשדה הטרור (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זביידי, במרכז (צילום ארכיון: Nasser Ishtayeh/Flash90)

שירות הביטחון הכללי מתיר היום (שני) לפרסום, את עילת מעצרו של זכריה זביידי, לשעבר בכיר המבוקשים באזור יהודה ושומרון, כמו גם את הרקע למעצר העו"ד הישראלי טארק ברגות.

מתברר, כי במסגרת פעילות השב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, שנערכה בחודשים האחרונים, פוענחו שורה של פיגועי ירי שבוצעו בגזרת רמאללה, כשהמודיעין שנאסף הצביע על מעורבותם של השניים בשורת פיגועים באזור הישוב בית אל.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נעצר זביידי, בצעד שנחשב למפתיע ביותר, זאת בשל העובדה כי בעבר הצהיר כי הניח את נשקו בו פיגע רבות בתקופת 'האינתיפאדה השנייה', ובשל כך אף זכה להסדר חנינה מותנה מצד ישראל.

מעצר זה נערך בתום לילה, כך מסתבר, בו נערכו זביידי וברגות לבצע פיגוע נוסף - שסוכל על ידי כוחות הביטחון, בשל היערכות מוקדמת בשטח.

פיגוע הירי האחרון, שביצעו זביידי וברגות, בחודש ינואר (צילום: הצלה יו"ש)

וזאת היתה שיטת פעילותם של שני המחבלים, כפי שהיא נחשפת כעת: הם עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זכריא זביידי, רכב שקיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפיות על היעדים לפיגוע, ועסקו באיסוף מידע.

עוד נחשף, כי השניים הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב-27.12.18, במהלכו ביצעו ירי לעבר אוטובוס שעלה לישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו, בשל תנאי מזג האוויר וכן כי תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך חודש פברואר 19' לעבר אוטובוס אגד הנוסע לישוב פסגות.

הנשקים בהם בוצעו פיגועי הירי (צילום: דוברות שב"כ)

מהחקירה בשב"כ עלה עוד, כי טארק ברגות הודה כי ביצע פיגוע ירי נוסף ב-19.11.16 לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים, שכתוצאה ממנו נגרם נזק. במסגרת החקירה הוסגר לידי כוחות הביטחון הנשק מסוג M16 והמחסניות עמם בוצעו הפיגועים.

גורם בכיר בשב"כ אומר כעת: "מדובר באירוע חמור בו מעורבים בכיר במשרד האסירים הפלסטיני ועורך דין ישראלי העובד במשרד האסירים הפלסטיני, אשר ביצעו פיגועי טרור חמורים, תוך שימוש ברכב של הרשות הפלסטינית אשר שימש את זכריא במסגרת תפקידו במשרד האסירים".

"פעילות מודיעינית ומבצעית של כוחות הביטחון, מיד לאחר הפיגועים ובשבועות שלאחריהם, בכלל זאת בתוך שטחי העיר רמאללה, היא שהביאה לחשיפת החוליה ולסיכול פיגועים חמורים בעתיד", מסיים הגורם הבכיר בשב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר