בשל בצע כסף

דוד כהן, חשוד בהברחת בלוני תבערה לעזה

דוד כהן חשוד כי ניצל את אזרחותו הישראלית ואת בעלותו על חברת לוגיסטיקה, על מנת לנסות ולהעביר לארגוני הטרור ברצועת עזה מיליוני בלונים שישמשו לפעילות טרור (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הבלונים שנתפסו (דוברות רשות המסים)

מידע מודיעיני מוקדם שהגיע לידי רשות המיסים, הביא לסיכול הברחת מיליוני בלוני תבערה לארגוני החמאס ברצועת עזה, החשוד הוא דוד כהן בן 50 בעלי חברת לוגיסטיקה.

בית משפט השלום באשקלון, נעתר לבקשת בית המכס אשדוד והורה על שחרורו בתנאים מגבילים, של דוד כהן, בעליה של חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, בחשד ליבוא מאות אלפי בלונים, בצבעי הרשות הפלסטינית, תוך שימוש באזרחותו הישראלית על מנת להשתמט מבדיקות ביטחוניות.

על פי בקשת המעצר, ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד הצטבר מידע מודיעיני שהצביע על כך שחברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, שבבעלותו של החשוד, מתכוונת לייבא באמצעותו כמות אדירה של בלונים ולהעבירם באופן מיידי לתושב חברון, אשר בסופו של יום ,ע"פ החשד, יועברו בצורה מדורגת לגורמי טרור.

בתום פעילות מבצעית שהתקיימה בתחילת השבוע (ראשון) אותרה מכולה שיובאה, כאמור, על ידי החברה שבבעלות החשוד, ונמצא כי על גבי הקרטונים בהם אוחסנו הבלונים, נרשם שמו של תחסין מאגד אחמד דופש, הרוכש הפלסטיני מחברון.

בניגוד מוחלט לנהלי המכס, החשוד לא ציין קוד אוטונומיה בהצהרת היבוא ולא נתן את המידע למכס לגבי היעד הסופי של משלוח הבלונים "התמים", כל זה הוא עשה כדי להימנע מבידוק בטחוני וכפי הנטען לכאורה בבקשת המעצר, במטרה לגרוף רווח כספי.

עוד עולה מחומרי החקירה, וכפי שמופיע בבקשת המעצר, החשוד לא הזמין את הטובין, לא קבע את טיבם וסוגם, לא שילם את עלותם וכל תכלית פעולתו היתה הסוואת היעד הסופי של הטובין.

במהלך החקירה החשוד, דוד כהן, קשר את עצמו לעבירה ואף הודה בחלק מהעבירות החמורות המיוחסות לו, השופט, אבישי כהן, נעתר לבקשת היחידה החוקרת וקבע לחשוד, בין השאר, ערבות בנקאית בסך 20,000 ש"ח, ותוספת של ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 30,000 ש"ח. בנוסף, גם קיבל צו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 ימים.

דוברות רשות המסים
דוברות רשות המסים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר