אבי החשוד ל'כיכר':

"הורי הילד הפצוע אמרו לי: 'אין לנו קפידא'"

הרב אליהו סנדרוסי ואשתו עליזה, שבנם נתנאל הינו החשוד הראשי בדריסתו והפקרתו של הילד בנימין ביגלאייזן, חושפים ל'כיכר השבת', בראיון ראשון, את השיחה המרגשת שניהלו עם הורי הילד הפצוע (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב אליהו סנדרוסי, ובנו החשוד נתנאל, היום (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שבמפתיע לא הוגש היום (חמישי) בבית המשפט כתב אישום נגד נתנאל סנדרוסי, החשוד בדריסתו והפקרתו של הילד בנימין ביגלאייזן בן ה-11, בתאונת ה'פגע וברח' בצומת רמות בירושלים - נאות אביו של העצור להעניק ל'כיכר השבת' ראיון ראשון מאז המקרה הקשה, שאירע כזכור בחול המועד פסח.

האב, הרב אליהו סנדרוסי, הינו דמות מוכרת ומוערכת במגדל העמק, מקום מגוריו. הוא ידוע לכל כאישיות תורנית, המשפיעה על כל סובביה במסירת שיעורי תורה תוך חביבות ואהבת הבריות. גם אשתו, עליזה, מוכרת בקהילה החרדית ובכלל כמי שעושה תדיר מעשי חסד עם הזולת.

"כואב לנו שעושים לבן שלנו משפט שדה בתקשורת", פותח הרב אליהו, אביו של החשוד נתנאל, את דבריו בראיון ל'כיכר השבת'.

לאחר שהוא מגולל את טענותיו על התייחסות התקשורת, שבעיניו שפכה את דמו של בנו, מגלה האבא כי "המשפחה של הילד הנדרס העבירה אלי בערב חג 'שביעי של פסח', דרך אחד ממקורבי הגרי"ד גרוסמן, מסר ברור: 'אין לנו שום קפידא!'".

"התקשרתי אל האבא של בנימין בחזרה, דיברנו, 'מה נשמע' והכל, ואחר כך לקחתי את השם של הילד כדי להתפלל עליו. מאז - הוא נמצא אצלי בכל תפילה", אומר אליהו סנדרוסי.

זירת התאונה הקשה

בשלב זה התערבה בשיחה אשתו עליזה, אמו של החשוד נתנאל, ואמרה בהתרגשות: "ארגנו שכל התלמידות בבית הספר אצלנו וכל התלמידים בתלמוד תורה יתפללו על הילד שנדרס, וגם בכל 'פתיחת היכל' בבית הכנסת".

"רק שהקב"ה יעשה לו נס - בלי שום קשר למעורבות של הבן שלנו. זה עושה לי צמרמורת כשאני חושבת על הילד הזה, הפצוע", מוסיפה האם כשגרונה נחנק מדמעות.

בעלה הרב אליהו ממשיך את תיאור השיחה עם אביו של הילד הפצוע: "אמרתי לו במפורש: 'לא הבן שלי עשה את זה' (את הדריסה וההפקרה. א.ר.), והוא ענה לי שזה ממש לא משנה לו מי עשה את זה".

והוא מסיים ואומר, על בני הזוג ביגלאייזן, הוריו של בנימין שעדיין מאושפז במצב קשה מאז תאונת ה'פגע וברח': "הם אנשים ממש אציליים".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי במצבו של הילד בן ה-11, חיים בנימין בן שושנה רייזל, לא חל כל שינוי לטובה, והוא עדיין מוגדר כקשה מאוד.

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', בצעד נדיר לא הוגש כתב אישום נגד הבן נתנאל סנדרוסי, למרות שכבר הוגש נגדו הצהרת תובע. מהלך זה בוצע לאחר התייעצות שנערכה לפנות בוקר עם פרקליט המדינה שי ניצן, זאת בשל מה שהוגדר בדיון היום כ"התפתחות חדשות".

במקביל, בית המשפט האריך שוב את מעצרו של סנדרוסי, עד ליום שני הקרוב. גם מעצרו של החשוד השני בנהיגה ברכב, מאור גמליאל, הוארך בחמישה ימים נוספים.

עו"ד משה סוחמי בבית המשפט, היום

סנגורו של סנדרוסי, עו"ד משה סוחמי, האשים את הפרקליטות ואת המשטרה בכך שהם מחזיקים אותו במעצר במשך שלושים יום, ללא שיהיה להם לדבריו מספיק הוכחות להעמידו לדין.

סוחמי הוסיף וסיפר כי נערך מסדר זיהוי, ואדם שטען כי היה עד ראיה לתאונה הקשה לא זיהה את סנדרוסי כמי שנהג ברכב הפוגע. במשטרה מנגד טענו בדיון, כי סנדרוסי בוודאות הוא שנהג ברכב בעת התאונה.

  • בהכנת הכתבה סייע חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר