פרסום ראשון

השכנים בהלם: מעבדת סמים בעיר החרדית

פרסום ראשון: לפנות בוקר פשטו עשרות בלשים ושוטרים על מעבדה בתוך דירת מגורים במודיעין עילית, בה אדם בעל חזות חרדית גידל סמים - "מתחת לאף של מאות בחורי ישיבה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מעבדת סמים מאולתרת. אילוסטרציה (צילומים: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: תושבי רחוב משך חכמה בעיר מודיעין עילית התעוררו הבוקר (חמישי) ונדהמו לגלות מחזה בלתי שגרתי בשכונה השקטה: עשרות בלשים, ושוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי, מסתובבים הלוך ושוב מתחת לביתם. כעבור שעות אחדות הבינו השכנים, כי בסמוך להם פעלה מעבדת ענק לייצור סמים - שכעת נחשפה.

בשיחה ל'כיכר השבת' מספרים הדיירים ההמומים כי היום גילו שהמעבדה המסוכנת פעלה לידם במשך חודשים ארוכים, באופן שלא העלה ולו לרגע את חשדם.

תחילה מעט רקע: בדירה, הממוקמת ברחוב משך חכמה 26, התגוררו עד לפני כשלוש שנים זוג חרדים מבוגרים. אב המשפחה (השם שמור במערכת) הלך לעולמו, האם המבוגרת עברה להתגורר בסמוך לבתה בבני ברק, ומאז הדירה הושכרה.

על פי עדות 'ועד הבית' והשכנים בבניין, הדירה הושכרה לאדם בעל חזות חרדית, שהיה נכנס ויוצא בשערי הבניין וכאמור לא עורר את חשדם של השכנים. היו שחשבו ששכר את הדירה לצורך לימוד, אחרים סברו כי זה לצורך עבודה משרדית. כך או כך, אף אחד לא העלה על דעתו כי מדובר בלא פחות ממעבדה לגידול סמים.

בנוסף, האחראים על ועד הבית מעידים כעת כי התשלום על דירה זו היה מגיע בזמן מדי חודש, והצדדים לא היו נפגשים מעבר לענייני התשלום.

שקיות סמים שנמצאו בתוך דירה בשכונה חרדית. ארכיון

כבר אתמול הגיעו בלשי המשטרה למקום, והחלו לתחקר מבוגרים וילדים באשר לשכן המסתורי, וברביעי בלילה השתלטו כוחות המשטרה על הדירה, והחרימו על פי עדויות השכנים כמות גדולה של סמים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי המקור לגילוי המעבדה הגיע מכיוון לא צפוי: על ידי חברת החשמל. מתברר, כי לצורך גידול שתילי הסמים, השתמש השוכר בכמות חשמל גדולה מהרגיל, מדי חודש, עבור מזגן ותאורה מיוחדת.

שכן המתגורר בבניין מסביר, כי למפרע התברר שהחשוד עקף את מונה החשמל, באופן לא חוקי, כשהשתמש בכמות אדירה של חשמל, שאינה מסופקת בשגרה לדירת מגורים סטנדרטית שכזו. חברת החשמל, שעלתה על התקלה, ניתקה את החשמל מהדירה - צעד שבהמשך הוביל לחשיפת המקרה.

יצוין, כי בסמוך מאוד לדירה קיימות מספר ישיבות קטנות. אחד ממנהלי הישיבות הביע את תדהמתו בשיחה עם 'כיכר השבת'. "כיצד קורה שמעבדה לגידול סמים, מתוחזקת חודשים רבים ממש מתחת אפם של מאות בחורי ישיבה, ולא שמנו לב לכך", הוא תוהה.

עוד נודע, כי על מנת למצות את החקירה המשטרתית, נלקחו הבוקר מצלמות אבטחה מישיבת 'סלבודקא' הסמוכה ומישיבות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר