נוהל חדש?

חילול שבת בבני ברק: אוטובוסים נכנסים לעיר

הרב מרדכי אריאל, האחראי ב-40 שנה האחרונות על פתיחת המחסום בב"ב, מתאר בשיחה ל'כיכר' מה קרה בשבת האחרונה. חברת 'אפיקים' בתגובה: "מדובר על אוטובוסים שלא יועדו לב"ב" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הדרישה המגיעה ככל הנראה מהציבור, כי זמן קצר לאחר שבת יתייצבו אוטובוסים מבני ברק, לכיוון הערים החרדיות מביאה את חברות האוטובוסים לשלוח את נהגיהם הרבה לפני צאת השבת וגורמת לחילול שבת חמור.

התושבים המתגוררים בפאתי בני ברק, מספרים ל'כיכר השבת': "כבר תקופה ארוכה שאנחנו רואים אוטובוסים הממתינים מחוץ לעיר עם מנועים דלוקים ומחכים לצאת השבת בכדי להיכנס לתוך העיר ולאסוף את הנוסעים הממתינים כבר בתחנות מיד עם צאת השבת".

אלא של'כיכר השבת' נודע, כי השבת (פרשת בהעלותך) אחד הנהגים הרהיב עוז ונכנס כבר לתוך תחומי העיר לפני צאת השבת, מי שראה את המחזה הוא הרב מרדכי אריאל, תושב בני ברק שאחראי על פתיחת המחסומים בעיר.

הרב אריאל מתאר ל'כיכר השבת': "אני ראיתי בעיניי את האוטובוס של חברת 'אפיקים', מגיע 10 דקות לפני צאת השבת, והיה עוד אוטבוס של חברת אפיקים שעמד ליד אשלג בסוף רחוב חזון איש, כשהנהג בתוך האוטובוס".

כבר הרבה זמן יש אוטובוסים מחוץ לעיר מה השתנה השבת?

"משנת תשל"ח אני אחראי על פתיחת המחסומים בעיר בני ברק ואני פותח את השער והנהג של חברת אפיקים כבר נכנס, למרות שסימנתי לו ברמז שיחכה, זה הנהג הראשון שאני זוכר שעושה דברים כאלה בשבת. גם הנהג השני עמד בתוך האוטובוס וזה גם בעייתי מאוד מבחינת חילול שבת".

"במשך הרבה זמן האוטובוסים מחכים מחוץ לבני ברק ודקות ספורות לאחר צאת השבת הם נכנסים לתוך העיר, רק השבת פרשת בהעלותך, היו צריכים לפתוח את המחסומים בשעה 20:22 והאוטובוס נכנס כבר בשעה 20:10."

מטעם חברת אפיקים נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "החברה מקפידה לא לחלל את השבת באמצעות אוטובוסים שלא לצורך, בפרט אלה המופעלים באשכול בני ברק. מבדיקה שערכנו עולה, כי ככל ונצפו אוטובוסים נוסעים לפני כניסת השבת הרי שמדובר באוטובוסים הפועלים לפני יציאת השבת באשכולות אחרים במסגרת הסטטוס קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר