קריית אתא

יוצאי אתיופיה יצאו למחאה: כבישים נחסמו

מאות מבני העדה האתיופית יצאו הערב למחאה בשל מותו של סלמון טקה, שנורה על ידי שוטר • כבישים בקריית אתא נחסמו במשך שעות ארוכות • המשטרה נוהגת באיפוק (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנת בני העדה, היום (צילום: מאיר וקנין / Flash90)

מאות מבני העדה האתיופית יצאו הערב (שני) למחאה בכבישי קריית אתא בשל מותו של סלמון טקה, שנורה על ידי שוטר שלא בתפקיד. המשטרה נוהגת באיפוק רב מול המפגינים ונמנעת מחיכוך.

במשטרה עדכנו כי נחסם כביש 4 בשני הכיוונים. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה: "ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות ולהישמע להנחיות השוטרים", נמסר.

מוקדם יותר קיים ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, מפגש עם בכירי מחוז חוף ונפגש ואמר: "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן, החלה כבר אמש חקירת מח"ש. אני קורא לאיפוק ולאחריות. יש להימנע משיח מתלהם ולאפשר לגוף החוקר למצות את החקירה התום".

"בנימה אישית", הוסיף ניצב כהן: "אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה על מנת שיעשו ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן - היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סולומון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו.

"שוחחתי על כך עם מ"מ המפכ"ל היום שהבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית. העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר