המשפחה המוכשרת של המוזיקה היהודית באלבום חדש

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' בביקורת מוזיקה על אלבומם השני והחדש של להקת האחים סולומון, שמשלב בכישרון רב מוזיקה בעברית צחה לצד מוזיקה באנגלית משובחת (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

במוזיקה הישראלית יש את משפחת בנאי שכאילו מסמן באופן אוטמטי על כישרון למעלה מן המקובל, במוזיקה היהודית המקבילה הלא פחות מוכשרת היא משפחת סולומון שרבים מבניה מוזיקאים מפורסמים, החל באב בן ציון סולומון מהמושב מבוא מודיעים, שניגן עם קרליבך ובלהקת ישיבת התפוצות ובהמשך בניו, נח סלומון מלהקת 'סול פרם', יהודה סולומון סולן להקת המושב ולהקת האחים סולומון שמורכבת מהאחים נחמן, יוסף ושרולי.

להקת האחים סולומון הוקמה מלכתחילה בשביל להתחרות בתחרות שירה למשפחות ששודרה בטלוויזיה. שלושת האחים היו פנויים באותה העת וכך הוקמה הלהקה שהגיעה עד לגמר התכנית. לאחר מכן הקליטו האחים שמשלבים סאונד מרענן של קאנטרי אמריקאי, מוזיקת פולק אמריקאית והרבה נשמה עם מקצבים ים תיכוניים או אפריקאים שמבצבצים מפעם לפעם. הלהקה מאופיינת גם בביצועים הווקאליים שלה, כששלושת האחים שרים יחד והופכים את הסאונד שלה לנעים במיוחד.

נחמן סולומן הוא הסולן והאחראי על הגיטרה האקוסטית, יוסף על הבס והשירה ושרולי על המנדולינה והשירה וגם על חלק גדול מהלחנים והמילים. האלבום החדש בדומה לקודמו משלב בין שירים בעברית צחה עליהם אחראי שרולי לבין שירים באנגלית אותם כותב ומלחין נחמן, שנשמעים כמו להקה אמריקאית לכל דבר ועניין ומזכירים לי את צמד היוצרים היהודים 'סיימון וגורפינקל'.

ההפקה המוזיקלית של האלבום החדש היא של חברי הלהקה יחד עם המפיק והמלחין אלנתן שלום, האיש מאחורי הלהיט הגדול "אמא אם הייתי" של חנן בן ארי, ובשנה האחרונה אחד המלחינים המצליחים במוזיקה הישראלית.

האלבום כולל שמונה שירים 4 באנגלית, שלושה בעברית ושיר אחד - "אחת שאלתי", לחן למילים מהמקורות. המסרים חיוביים ועוסקים באחדות, לעשות למען האחר וקבלת החלטות נכונות.

האלבום החדש "שנה לב של אחר", הוא שיפור מבחינת הסאונד של הלהקה אל מול האלבום הראשון והוא מצליח להביא את הסאונד של הלהקה המצוינת הזו למקום הראוי לה. יצוין, כי האלבום החדש יצא בינתיים רק בגרסה דיגיטלית שנמכרת ברשת ולא ברור אם יודפס פיזית.

הייתי במספר הופעות של האחים סולומון והאנרגיות שהם מצליחים להביא אל הבמה הן משהו שתמיד כיף לראות ולשמוע. באלבום החדש ניתן לשמוע ולהרגיש את התשוקה והכיף של האחים לעבוד יחד על השירים והמוזיקה שלהם מה שמשדרג כל צליל באלבום המצוין הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר