חשיפת 'כיכר'

ה'רבנות' דחתה טענות לגזענות נגד ישראלים יוצאי אתיופיה; אך המתלוננים מתעקשים

הרבנות הראשית בדקה תלונה מצד מסעדה בקרית גת כי רב העיר הגר"מ הבלין גזען נגד עובדיה האתיופים - כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - ודחתה אותה, אך במסעדה מסרבים לקבל הכרעה זו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב משה הבלין (צילום: דודי זהבי)

הרבנות הראשית לישראל שללה מכל וכל, לאחר בדיקה, את הטענות על גזענות כביכול מצד רב העיר קרית גת הגאון רבי משה הבלין, נגד ישראלים יוצאי אתיופיה. אלא שיוזמי התלונה נגד המרא דאתרא עומדים על שלהם.

כזכור, וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים נידונה ברבנות הראשית תלונה של מסעדת לי-בר בקרית גת כנגד רבה של העיר, בטענה כי הוא דורש דרישות כשרות גזעניות ומפלות, זאת משום שדרש בדיקת בירור יהדות לעובדים במקום, לשם קבלת כשרות מהדרין ומניעת בישולי עכו"ם.

במענה לתלונה השיב עורך דינו של הרב, עו"ד אביעד הכהן, כי הטענות כלפי הרב לגזענות מופרכות ומשוללות יסוד. בין השאר הוא כתב אז, כי "תחת פיקוחו של הרב כמאה בתי עסק שבתוכם עובדים רבים מבני העדה האתיופית ומעולם לא נשמעה כלפיו טענה דומה. אין אצל הרב כל אפליה שעם תלמידיו נמנים רבים מיוצאי אתיופיה".

לאחר דיון שהתקיים ברבנות הראשית בהשתתפות הצדדים, התקבלה החלטה שוועדה בראשות הרב ביסטריצקי, האחראי על הכשרות במועצה הדתית צפת, תשב על המדוכה ותגיש המלצות לפתרון מוסכם בין הצדדים.

עובדת הקייטרינג, בת העדה האתיופית. אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך הפייסבוק הרשמי)

מתברר, כי בימים האחרונים הגישה הועדה את המלצותיה להבנות בין הקייטרינג לבין הרבנות, ואישרה למעשה את דבריו של הראל גולדברג, היועמ"ש של הרבנות הראשית, שכבר קבע בעבר כי "לאחר עיון בהתייחסות הרב שפורטה לעיל, אנו סבורים כי התנהלותו בנדון הייתה בגדר שיקול הדעת המוקנה לו כרב נותן הכשר, ולא מצאנו מקום למעורבות שלנו בסוגיה זו".

בנוסף קבעה הועדה, כי על מנת לצמצם את החיכוכים, ימונה מעתה נציג מטעם הקייטרינג, שמולו יעמוד מפקח הכשרות מצד הרב, וכל ענייני הכשרות יסודרו ביניהם - בכללם גם הסוגיה עליה הזדעקו בקייטרינג: בדיקת היהדות לעובדים. בנוסף, נקבעו במסמך נהלים שונים, כולל לחומרי הגלם, שאמורים להסדיר באופן ברור את נהלי הכשרות השונים.

אלא שכאמור בקייטרינג דוחים את הצעת הפשרה של הרבנות, והשיבו באמצעות עורכי דינם, כי היא לא מקובלת עליהם. "לעניין הצעת הפתרון שהעביר הרב ביסטריצקי למרשתנו ביום 7.7.2019, יודגש כבר עתה כי אין בה כל חידוש של ממש", הם כותבים, "שכן 'הצעת הפתרון' כולה מותירה את שיקול הדעת של הרב העיר קרית גת כמות שהוא כיום, מבלי להתייחס כלל וכלל לטענות מרשתנו בערר".

בהמשך הם שבים ומפרטים את אותן הטענות עליהן התלוננו בעבר, ושאותן באה לפתור הצעת הועדה בראשות הרב ביסטריצקי, שכאמור גיבתה את הרב הראשי ואת שיקול דעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר