הקרע ב'פלג' - מתרחב

בחורים שנשמעו לגר"צ פרידמן - סולקו מישיבת 'גרודנא'

הקרע בין הפלגים ב'פלג הירושלמי' - מתרחב. בחורים מישיבת גרודנא שיצאו להפגין למען העריק שנעצר - כהוראת הגר"צ פרידמן, סולקו מהישיבה, הנשמעת לגר"א דויטש (חרדים, ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"מ שמידע והגר"צ פרידמן, לפני מספר שנים (צילום: באדיבות המצלם)

הקרע ב'פלג הירושלמי' - הולך ומתרחב: חילוקי הדעות שהתרכזו בתחילה בעיקר סביב הנהלת תלמודי התורה, מתרחבים לנושאים מהותיים יותר, כמו שאלת היציאה להפגנות - עד כדי סילוק בחורים מישיבה, לאחר שזוהו כמי שנשמעים לפלג אחד בפלג.

לפני כשבוע וחצי נעצר חסיד ברסלב שלא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיו. מדובר בבחור אליעזר רובין, תושב קרית יערים. בפלג של 'הפלג', הכפוף להוראות הגאון רבי אשר דויטש, הדגישו כי מאחר והבחור משתייך ל"בני הישוב הישן" הם לא יוצאים להפגנות נגד מעצרו ומשאירים את הזירה לאנשי 'העדה החרדית'.

לעומת זאת הפלג הקיצוני יותר של 'הפלג', בראשות הגאון רבי צבי פרידמן, השולט בין היתר בקו שאירגן את רוב ההפגנות בשנים האחרונות, דוגלים בכך שיש לצאת ולהפגין על כל בחור שנעצר בגלל שסירב להתייצב בלשכת הגיוס ועל כן קראו לצאת להפגנות.

בין הפטיש לסדן נמצאים אנשי 'הוועדה להצלת עולם התורה' שהופיעו אתמול (ראשון) בדיון הארכת מעצרו של רובין, אך לא הורו לצאת להפגנות למענו, אלא רק להתפלל על אליעזר בן שיינא.

הבלבול שנוצר הביא לכך שהדוגלים באי יציאה להפגנות הפיצו הודעה לתקשורת כי המפגינים נגד מעצרו של רובין הם אנשי "נטורי קרתא".

אולם מתברר כי המחלוקת והפילוג לא מסתיימת בחילוקי דעות בלבד.

בשבועות האחרונים פתח ראש ישיבת גרודנא הגאון רבי משה שמידע, המזוהה עם 'הפלג' בראשות הגר"א דויטש, בסדרת מהלכים נגד תלמידיו המזוהים עם הזרם השמרני יותר של הגר"צ פרידמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"מ שמידע הודיע לבחורים שיצאו להשתתף בהפגנות נגד מעצרו של אליעזר רובין על סילוקם המיידי מהישיבה. גם בחורים שיצאו להפגין על גיוס בת דתייה סולקו מאחר ולא ניתנה הוראה לצאת להפגנה.

"אנחנו צריכים לפעול רק על פי רבותינו ולא על פי רגשותינו", אמר הגר"מ שמידע בשמחת שבע ברכות אצל אחד מבני הקהילה באשדוד.

אחד הבחורים שסולק אומר ל'כיכר השבת' כי מדובר במאבק שזהה ל"וועד לכבוד רבותינו" שפעל בשעתו כנגד 'הפלג הירושלמי' כולו, מטעם אנשים המזוהים עם 'דגל התורה'.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי ביום שישי פרצה מהומה בישיבה באשדוד כאשר הגיעו גורמים מבחוץ להפגין נגד סילוק הבחורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר