פרשת 'עוקץ המיליונים'

"אינו ערב להלוואות בנו"; נדחתה תביעה נגד הדיין לשעבר

ארבע שנים לאחר עזיבתו הפתאומית של יעקב דומב את הארץ והשארת עשרות מיליוני שקלים חובות ומאות משקיעים מאוכזבים, דחה ביהמ"ש תביעת ענק שהוגשה נגד אביו, הרב דב דומב (אקטואליה)

הרב דומב ובנו יעקב (צילומסך: מתוך ערוץ בינינו beinenu.com, דף הפייסבוק של יעקב דומב)

לפני ארבע שנים, עזב יעקב דומב את הארץ כשהוא מותיר אחריו מאות נושים ומשקיעים המומים וחובות, שהוערכו אז בסכום שנע בין 50 ל-80 מיליון שקלים.

היעלמותו הפתאומית גרמה לסערה בקרב הציבור החרדי והקריסה הגדולה שלו שגררה בעקבותיה מאות משקיעים, עוררו דיונים ציבורים נרחבים.

זמן מה לאחר היעלמותו הפתאומית והשבר הגדול, שיגר דומב מסרון לחבריו בו הביע התנצלות על מחדליו ותקוה כי ימצאו את הדרך לסלוח לו.

השבוע, דחה בית משפט השלום תביעה של חברת 'אקורד', בסך מיליון וחצי שקלים נגד אביו, הרב דב דומב, דיין לשעבר בביה"ד הרבני בתל אביב, שלטענתה האב הפקיד שטר חוב אישי עבור בנו.

אקורד, פתחה תיק הוצל"פ בגין כתב ערבות ושטר החוב שנחתמו על ידי הדיין לטובת בנו, יעקב דומב, אך בעקבות התנגדות להליך, הועבר התיק לבית משפט השלום ברמלה.

הרב דומב טען באמצעות עורכי דינו ד"ר יחיאל וינרוט ועו"ד אריאל פריש ממשרד וינרוט ושות' כי נפלו פגמים בשטר החוב ובכתב הערבות, וכן חלות עליו הגנות שונות כ"ערב יחיד" בהתאם לחוק הערבות, כמו למשל חובת גילוי מוגברת לערב כאשר מדובר בנושה העוסק בהלוואות – גילוי אותו לא ביצעה החברה.

'אקורד' טענה בתגובה, כי הרב דומב אינו ערב אלא חייב עיקרי, לאור חתימתו על שטר החוב. השופט זכריה ימיני קיבל את עמדת הרב דומב וקבע כי הוא מוגדר כ"ערב" ולא כחייב עיקרי, למרות שטר החוב, ועל כן חלות עליו הוראות חוק הערבות.

יצוין כי ביהמ"ש קיבל את התביעה השטרית של חברת 'אקורד' והנתבעים חויבו בהוצאות בסך 7500 שקלים. כמו כן, ביהמ"ש קבע כי אי אפשר לקבל את העדות של חלק מעדי ההגנה. ל'כיכר השבת' נודע כי בכוונת חברת 'אקורד' להגיש ערעור למחוזי על פסק הדין.

עורכי הדין וינרוט ופריש, הגיבו על פסק הדין ואמרו: "הצדק נעשה. בית המשפט נקט בפרשנות נכונה וראויה לחוק הערבות, המעניקה הגנה ראויה לערבים ואשר תבטיח להבא הקפדה על חובת גילוי כלפי ערבים".

עו"ד איתמר בורשטיין, בא כוחה של חברת 'אקורד', מסר בתגובה כי "פסק הדין מחולק ל-2, תביעת שטר חוב ותביעה שטרית, התביעה השטרית בסך של 50,000 ש"ח (קרן) התקבלה והרב חויב בהוצאות אקורד, 7500 ש"ח על כל המשתמע מכך. השופט קבע ממצאים לגבי מהימנות העדים שלהם וקבע שאי אפשר לקבל את עדותם. אקורד סבורה שנפלו טעויות מהותיות בפסק הדין שאינן עולות בקנה אחד עם הדין והפסיקה. 'אקורד' לומדת את פסק הדיו ובכוונתה לערער לבית המשפט המחוזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר