אחרי רצף האירועים

בכיר ביטחוני מאיים: 'נפעל בכל דרך נגד הטילים המדוייקים'

אחרי התפוצצות המל"טים בביירות, שפגעה במרכיב מהותי של פרויקט "דיוק הטילים" של חיזבאללה ואיראן, ובעקבות הנקמה הלא-מוצלחת שהגיעה אתמול לגליל, קיים גורם רם דרג תדרוך מקיף (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: רפא"ל)

גורם ביטחוני בכיר קיים היום (שני) תדרוך לכתבים צבאיים, התייחס לשרשרת התקריות והתקיפות המיוחסות לישראל והבהיר לחיזבאללה ולאיראן: "נפעל בכל דרך נגד פרויקט 'דיוק הטילים'" של איראן וחיזבאללה, זאת אחרי הדיווחים כי ישראל עומדת מאחורי התפוצצות המל"טים בביירות שפגעה במרכיב מהותי של פרויקט זה.

באשר לאירוע ירי הנ"ט בגבול הצפון, אתמול, גילה הבכיר: "זמן קצר לאחר התקיפה בצפון והתגובה הצבאית שלנו, קיבלנו פניות דרך שלוש מדינות שביקשו להעביר מטעם חרירי ונסראללה את המסר: 'מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים. בפועל, ישראל משיגה את היעדים שלה'".

"אנחנו נמצאים במאמץ מדיני ומבצעי על מנת למנוע מאיראן שלושה דברים - הגרעין, פרויקט דיוק הטילים ומניעת ההתבססות האיראנית במרחב", הדגיש הגורם רם הדרג. "בכל המישורים הללו, שבהם פועל צה"ל והמוסד, יש הרבה מאוד פעילות שלנו, כאשר את סדר העדיפויות קובע הדרג המדיני. בנושאים הללו אנחנו פועלים במלוא הנחישות והרגישות".

לדבריו, "אנחנו לא פועלים תחת גחמות, זה חלק מאסטרטגיה שלמה; יש לנו יעדים שאנחנו רוצים להשיג. בנושא פרויקט הדיוק, אנחנו מנסים לשנות את המשוואה בהתאם ליעדים הללו. את המערכה הזו אנחנו מנהלים בשנים האחרונות בנחישות ובזהירות, וכך גם בימים האחרונים".

"היינו צריכים לפעול בכמה זירות במקביל", תיאר הגורם הבכיר את רצף האירועים האחרונים בצפון. "אל מול המציאות המורכבות הזו שבה צה"ל פעל, הוא היה ערוך להגיב לסיכול פיגוע. תכננו ופעלנו בדיוק מרבי, איננו זקוקים למלחמה ולא מעוניינים בה, אך גם ערוכים לכל תרחיש".

זירת התקיפה ברובע הדאחייה בביירות, שיוחסה לישראל (צילום: Alghad TV - قناة الغد , @Syrian_MC)

הבכיר הביטחוני טען: "מה שראינו בימים האחרונים, זה הרבה מאוד רהב מצד חיזבאללה, אבל למעשה במציאות ישראל משיגה את יעדיה בכל הגזרות. האירועים האחרונים התנהלו על פי הספר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, וזו אינה אמירה חלולה. אם בחיזבאללה יבחרו להמשיך - נגיב בהתאם. אנחנו פועלים בכל דרך כנגד פרויקט הטילים המדויקים וכך נמשיך לפעול".

"אני מופתע מהשיח הציבורי בנושא", התייחס הגורם לתרגיל הטקטי המטעה של צה"ל, והוסיף: "בתחבולות תעשה לך מלחמה. אני לא מתייחס להטעיה ופעולות ברמה הטקטית המבוצעות על ידי צה"ל, אבל עבדנו על פי תוכנית מסודרת שהשיגה את מטרתה וגם מנעה נפגעים בנפש".

באשר לפגישה אפשרית בין בכירים איראנים לאמריקאים, אמר הגורם: "לאמריקאים אין אשליות לגבי איראן. אני לא רואה אותם קונים את העמדות של איראן, יש לנו קשר רצוף איתם. האם קיימת אפשרות שייפגשו איתם? בוודאי שכן. עד עכשיו זה לא קרה, אבל גם אם זה יקרה אני מעריך שזה יתנהל בצורה אחרת לחלוטין מהדרך שבה זה התנהל בסיבוב השיחות הקודם".

"בענין התקיפות האחרונות בעיראק, לא נכון להרחיב", גורס הגורם רם הדרג, ושולל את השמועות: "יש שיתוף פעולה מצוין ומתנהל קשר הדוק עם האמריקאים מדי יום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שינה לאחרונה, לדברי הגורם, את סדרי העדיפויות בעימות מול איראן, כאשר מיד לאחר בלימת תוכנית הגרעין האיראנית הוצבה המטרה של בלימת פרויקט דיוק הטילים. בשונה מהמצב עד כה, בו מניעת התבססות איראן במרחב היתה המטרה השניה בחשיבותה.

בהתייחס למצב בדרום, הבהיר הבכיר כי הג'יהאד האסלאמי הוא הגורם המערער את היציבות ברצועת עזה, והוסיף כי "חמאס לא מממש באופן מוחלט את אחריותו השלטונית, ומשאיר לג'יהאד האסלאמי מרחב פעולה. מתקיים שם מתח מובנה שיכול גם להוביל להסלמה".

"למרות הקשרים של צמרת הג'יהאד ואיראן, עד עכשיו ארגון הטרור הזה לא פעל בהקשר להתפתחות לאירועי הצפון. הסלמה בעזה יכולה להתרחש בשל הפעילות הזאת של הג'יהאד האסלאמי, גם ללא קשר לאירועים בצפון", סיים הוגרם הביטחוני את דבריו המרתקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר