הסופר השמאלני מפתיע

חיים באר: "מלכלכים על החרדים, אבל אני מעריץ אותם"

בעבר הלא רחוק הוא אמר כי "יותר כסף הולך לבתי כנסת ולישיבות, וזה מכעיס", אבל בבחירות הקרובות עשויה דווקא מפלגת יהדות התורה לזכות בקולו של הסופר חיים באר (ציצית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיים באר (צילום: ד"ר אברהם באר, מתוך wikimedia)

"אני משתעשע במחשבה להצביע לאגודת ישראל"; מי שעומד מאחורי המשפט הזה - וגם מספק לו נימוק שנשמע מפתיע כשהוא יוצא מפיו - הוא לא אחר מהסופר המוערך חיים באר, המוכר מזה שנים כאיש שמאל מובהק.

בראיון מעמיק ומרתק שהעניק לעיתון מקור ראשון, שיפורסם מחר במוסף 'דיוקן', אמר באר בתוך דבריו: "להמון אנשים יש טענות על הציבור החרדי, מלכלכים עליו. אבל החרדים הם 'מענטשים'".

"היושר הטבעי המוחלט של האנשים האלו (החרדים. א.ר.) מעורר בי הערצה", הוסיף הסופר בשיחתו עם הכתבת אבישג שאר-ישוב.

וכאן עבר חיים באר להקשר אקטואלי. "אני אפילו משתעשע במחשבה להצביע לאגודת ישראל", אמר, ואף סיפק הסבר: "בסופו של דבר, הישיבות החרדיות שומרות על הדיסק הקשיח של העם שלנו".

הג'ינגל של אגודת ישראל, מתוך קמפיין הבחירות

הסופר, שנולד לפני 74 שנים למשפחה ירושלמית שומרת מצוות, אברהם וברכה רכלבסקי, הינו צאצא של רבי ישראל משקלוב זצ"ל, בעל 'פאת השולחן' ומחלוצי עליית תלמידי הגר"א לארץ ישראל.

כשגדל, עזב חיים באר את הדת, ולאורך עשרות שנים בהן הוציא ספרים רבים שזיכו אותו בפרסים יוקרתיים, אחז בהשקפת עולם 'שמאלנית' ברורה.

רק לפני חמש שנים, בראיון ל'גלובס', אמר באר: "אם יש יותר ויותר דתיים, יותר כסף הולך למקוואות, לבתי כנסת ולישיבות. העניין שמכעיס את החילונים הוא שהם אלה שמשלמים בדרך-כלל מס גבוה וזה לא חוזר אליהם, או הרבה פחות".

עם חברו הסופר, איש השמאל מאיר שליו (צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90)

"והחרדים, מכל מיני סיבות, לא משלמים הרבה מיסים", הוסיף חיים באר, "בגלל פטור כזה ופטור אחר. במקביל, מהתקציב העירוני והממשלתי הם מקבלים נתחים גדולים יותר ויותר, ומזה מגיע הפיצוץ הגדול".

כעת, כאמור, מפתיע הסופר המוערך בדעות אוהדות כלפי הציבור החרדי, שלדבריו יתכן שאף ימומשו בהצבעה עבורם בקלפי, בבחירות הקרובות.

שער מוסף 'מקור ראשון' מחר (מתוך חשבון הטוויטר של העורך חגי סגל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר