עכשיו זה הזמן להילחם למען עם ישראל

מה גרם לגיטי, בחורה חרדית מבית טוב, לקום יום אחד ולהתנצר? מדוע העבירה את ילדיה מהתלמוד תורה לבתי ספר נוצריים? האם אנחנו באמת יודעים את רמת ההשפעה של המיסיונרים עלינו וקרובינו? האם אנחנו באמת בטוחים מאנשי הכתות והשרלטנים שמנסים לתפוס אותנו? עכשיו יש דרך לעבור הכשרה רצינית ולהילחם למען עם ישראל (שיווקי)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: שאטרסטוק)

סיפורו של מ. מחיפה יכול להיות סיפורו של כל אחד. בחור צעיר שנפל עליו אסון ועקב כך נכנס לקשיים כלכליים חמורים. למ. בדיוק נולדה ילדה קטנה והוא לא ידע מנין יביא את הכסף לפרנס את משפחתו. באחד הלילות לא יכול היה להירדם בגלל הלחץ הנפשי ויצא החוצה לשאוף אוויר. הוא ראה שלט שבו מסר לחיים מאושרים ועזרה נפשית.

הכת הסודית שהבליעה את המודעה ידועה היום בשם רשמי: סיינטולוגיה, והיא הייתה בדיוק מה שהוא היה צריך. חברה תומכת, חיוכים ולאט לאט הוא פותה להיכנס יותר ויותר לכת ולאבד את יהדותו. הוא החל להתקדם בשלבים שונים בכת עד שאיבד לגמרי את זהותו כיהודי וישראלי.

רק לאחר שאשתו התווכחה אתו ואיימה לעזוב אותו אם ימשיך את חברותו בכת, הוא הבין שהוא צריך עזרה רוחנית יהודית כדי להבין מה עבר עליו. הוא פנה ליועץ מוסמך ללימודי תאולוגיה שהכיר לו דודו ואז הוא הבין איך הכת ניצלה את חוסר האונים שלו באותה תקופה כדי למשוך אותו למעמקי הכת השקרית.

זהו גם סיפורה של גיטי, בחורה חרדית מבית טוב, אמא לילדים, שעקב גירושים מבעלה נכנס למשבר אישי. מיסיונרים נוצריים ניצלו את מצבה ופיתו אותה להכנס עולם הנצרות עד שנשאבה אליו כמעט לחלוטין והעבירה את ילדיה מתלמודי תורה לבתי ספר נוצריים.

האם הסיפורים האלה נראים לכם יוצאי דופן וחריגים? תתפלאו לשמוע עד כמה עמוקה פעילות המיסיון והכתות בארץ. לא סתם מדד ההתבוללות עולה, האנטישמיות גוברת - כל הגורמים משפיעים על זהותנו כעם יהודי, והם לוכדים את אלה שאין להם ניסיון או ידע מקצועי בתחום.

העם היהודי מצוי במלחמת תרבות סביב זהותה היהודית של החברה הישראלית, עקב התרבותם המדאיגה של ארגונים נוצרים מיסיונרים וכתות דתיות אשר מנסות להגדיר את היהדות מחדש. ריבוי התנועות האתאיסטיות וקרנות פוליטיות זרות אשר מנסות להשפיע על השיח הישראלי בצורה שלילית.

כל הגורמים האלה מחלחלים בקרבנו ומשפיעים על תרבות הפנאי של הדור באמצעות הרשתות החברתיות, בשילוב התגברות האנטישמיות, התבוללות, מנסים להגדיר את הזהות היהודית שלנו מחדש.

הצורך בהכשרת אנשי מקצוע שידעו לתת מענה באמצעות ידע והסברה, זועק. לכן השקענו מאמצים בפיתוח תכנית לימודי תאולוגיה, כאשר מטרתה העיקרית הנה הכשרת אנשי מקצוע בעלי ידע בתחום התאולוגיה: להציג ולייצג את האמת היהודית נגד האנטישמיות, לייצר מודעות ציבורית ופעילות שטח בנושאי התבוללות, מיסיון וזהות יהודית, ולהיות העומדים בשער בפני ההנהגה ולהתריע לפני סכנות וצעדים פוליטיים הרסניים.

בנוסף גם "בית דין ובית הוראה שערי הלכה ומשפט", המרכז ללימודים תורניים גבוהים, פתחו מרכז הסברה יהודית ובמסגרתו מכשירים אנשי מקצוע שיתנו מענה במרכז, גם מופעל מוקד טלפוני שנותן עזרה וסיוע והכוונה לטיפול.

קיום מטרות אלו הן שליחות המוטלת על עמנו כיהודים, להיות אור לגויים.

תוכן הקורס: לימודים מקיפים ומעמיקים על העימות בין התאולוגיה הנוצרית והאסלאמית ליהודית, והסתירות ב"כתבי הקודש" שלהם. הכשלים של הנצרות בביאור נבואות התנ"ך וייחוסן לישו, ושיבושי הסיפורים שבתנ"ך בקוראן. חשיפת שורשי הדתות האחרות. יחסו של הקוראן ליהודים ולנצרות, והשפעתו הסכסוך הישראלי ערבי. הקורס גם יעסוק בכתות שונות כמו היהודית משיחית, "עדי השם", "דת האנטרופוסופיה", הרי קרישנה, סיינטולוגיה ועוד. נלמד על הרקע ההיסטורי שלהן, מטרותיהם, והיקף פעילותן בישראל.

תעודה: לבוגרי התכנית תוענק תעודה על סיום לימודי תאולוגיה יהודית.

יישום: בוגרי התכנית ישתלבו בפעילות המרכז על ידי קיום סדנאות תאולוגיות לציבור הרחב, ישתתפו ביחידות הסברה לתקשורת בישראל, ייקחו חלק במכון מחקר ופרסום חומרים בתחום האסטרטגיה היהודית אל מול תאולוגיות זרות, ויהוו מוקד פניות שיעניק מענה לציבור הרחב בתחומים הנלמדים.

רכז התכנית: הרב דניאל עשור שהינו יועץ ומרצה בכיר בעולם בנושאים תאולוגיים והאשר הקדיש את העשרים שנים האחרונות לחקר דתות וכתות. מחבר הספר "על פתחה של רומי" בעברית ובאנגלית העוסק בהבדלים בין יהדות לנצרות. אתרי האינטרנט של הרב דניאל עשור: שפה ברורה, עלי עשור.

לפרטים והרשמה: 073-2345801 director@shoam.org.il - אפרת

ההרשמה נסגרת • מספר המקומות מוגבל

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר