הכל על: ביטוח וחברות ביטוח בישראל

איך זה עובד? ביטוח הוא כלי חוקי או כלכלי המאפשר לנו למנוע מפרטים בחברה לקרוס כלכלית בשעת אסון או משבר ולהבטיח המשך קיום של הפרט (ביטוח)

אילוסטרציה (צילום: פריפיק)

ביטוח הוא כלי חוקי או כלכלי המאפשר לנו למנוע מפרטים בחברה לקרוס כלכלית בשעת אסון או משבר ולהבטיח המשך קיום של הפרט, בצורה הקרובה ביותר לזמן שלפני שפקד אותו מקרה הביטוח. זה נעשה על-ידי חלוקת נטל ההוצאות. כשאנחנו משלמים את פרמיות הביטוחים באופן קבוע, אם מתוקף החוק, או ההסכם שלנו עם המבטח, אנחנו מאפשרים כיסוי ביטוחי עבור מצבי חוסר ודאות וסיכון. מכירת פוליסות ביטוח מתבצעות ע"י חברות הביטוח או ע"י סוכנים של אותן החברות. בישראל, חברות הביטוח והסוכנים נדרשים לרישיון מטעם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.

גובה הפרמיה של הביטוחים מוסכמת בין המבטח למבוטח והיא נשענת על נתונים סטטיסטיים לגבי התכנות האירועים המכוסים ובהתחשבות במצבו האישי של המבוטח.

תחומי הביטוח העיקריים המטופלים ע"י חברות ביטוח

  • ביטוח אלמנטרי

  • ביטוח חיים

  • ביטוח בריאות

סוכן אישי או חברות ביטוח?

את פוליסות הביטוח כיום ניתן לרכוש דרך סוכן אישי המתווך בין החברה לבין המבוטח, או ישירות דרך חברת הביטוח.

היתרון של סוכן הוא בעיקר בתחושה של יחס אישי. סוכן הביטוח משוחח אתנו, משקיע בנו זמן ומחשבה, הוא ממש מכיר אותנו לאורך השנים ויש המעדיפים את הגישה הזו. החיסרון הוא שהסוכן הוא רק המתווך, כך שכל תהליך הרכישה ייקח יותר זמן, שכן הנתונים עוברים מאתנו לסוכן וממנו לחברת הביטוח. כמו כן, לפעמים יש אי דיוקים בהעברה ולפעמים יש להמתין עד שכל הצדדים יקבלו את המידע ויאשרו את העסקה. המשמעות הנוספת היא שדמי התיווך בעצם מושתים על המבוטח, מה שבהכרח מייקר את מחיר הפרמיות.

להתנהלות ישירה מול חברות הביטוח יש כמה יתרונות. הראשון הוא שבעידן הדיגיטלי והקידמה הטכנולוגית, קבלת הצעת מחיר לביטוח, הסכמה וחתימה על החוזה הפכו להיות פשוטות ומהירות מאוד. הכול מתבצע בצורה מקוונת, במספר פעולות מהירות והתהליך כולו הופך לקליל. כמובן שיש גם אפשרות לשירות טלפוני למי שמעוניין בכך או נרתע מהשימוש בטכנולוגיה.

יתרון נוסף הוא, שכל המידע מתועד ונשמר. אין חילופי דברים בע"פ, הכל כתוב ומתויק, שיחות הטלפון מוקלטות ויש הרבה פחות סבירות לטעות אנוש, חוסר דיוק או בעיה בשקיפות של הצעות המחיר וההסכמים.

וכמובן - יתרון המחיר. כאשר אנו פועלים ישירות מול חברת הביטוח, אנו חוסכים את עלות המתווך. בנוסף, כיוון שרב ההתנהלות היא אינטרנטית, נחסכות לחברות הביטוח עלויות נוספות ובסופו של דבר החיסכון הזה מתבטא במחיר הפרמיות ללקוח, שיורד באופן משמעותי.

למה כדאי לשים לב כשבוחרים חברות ביטוח?

בבואנו לבחור חברות ביטוח לעבוד עמן, רצוי לשים לב לכמה פרמטרים:

  • יציבות החברה

  • המוניטין של החברה

  • גובה המחיר לצרכן

  • האם הפתרונות שהחברה מציעה מתאימים לצרכים שלכם שלכם

איכות השירות

כיוון שבישראל חברות ביטוח מפוקחות על ידי משרד האוצר, נבחר מדד עיקרי לבחינתו ודירוגו של השירות שנותנות החברות - טיפול בתביעות ביטוח.

מדידה זו מאפשרת לייצג את מגוון היכולות המקצועיות והפיננסיות של חברות הביטוח. נמדדים בו כמות התביעות שאושרו ע"י חברת הביטוח, זמן ומהירות הטיפול והציונים הניתנים בין אפס למאה. ציון שיחשב לטוב הוא מעל 80. המדד נותן מידע גם על חברות הביטוח באופן כללי וגם קטגוריאלית לפי תחומי הביטוח ב-6 קטגוריות עיקריות: ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב, ביטוח דירה, ביטוח בריאות וסיעוד, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו"ל. בעתיד, שואף משרד האוצר להתייחס גם לפרמטרים של איכות אתר האינטרנט של חברות ביטוח ושביעות רצון הלקוחות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר