עשה זאת בעצמך

תחסכו כסף; איך מנקים את ריפודי הרכב • המדריך המלא

הרכב שלכם צבר הרבה כתמים לאחרונה ואתם גם מתחילים להריח ריחות לא נעימים שמפריעים לכם. במדריך הבא תוכלו לקבל מידע על ניקוי ריפודי הרכב בשיטת עשה זאת בעצמך וגם להבין מה עושים כאשר לא מצליחים להוריד את הכתמים על אף הניסיונות (רכב)

ניקוי ריפודי הרכב בשיטת 'עשה זאת בעצמך' (צילום: clean my car)

ניקוי ריפודי עור בשיטת עשה זאת בעצמך

ריפודי עור ברכב נחשבים ליקרים מסוגי ריפודים אחרים ובעת ניקוי יש להתייחס אליהם בעדינות כדי לא להרוס אותם ואת הברק שלהם. אם צברתם כתמים על ריפוד העור ברכב, כדאי שתדעו מה לעשות כדי לנקות אותו בעדינות ומבלי לפגוע בהם.

על מנת לנקות את ריפוד העור באופן עצמאי מכתמים, יש להכין מטלית וגיגית עם מים מהולה באבקת כביסה. בעזרת המטלית יש לנגב את כל אזורי הריפוד. במקומות שבהם קיימים כתמים, יש לשפשף בעדינות עם המטלית על מנת להסיר אותם.

ניקוי ריפודי בד בשיטת עשה זאת בעצמך

ריפודי בד ברכב, שונים באופן מהותי מריפודי העור. ריפודי הבד עשויים מסיבים והכתמים שנשפכו על הריפוד חודרים עמוק אל סיבי הבד. כדי להסיר כתמים מריפודי בד, עליכם להשתמש בחומרים שמפרקים כתמים.

אחד החומרים הטבעיים שניתן לנקות איתם כתמים הוא החומץ. לחומץ יש סגולות פירוק של חומרים אורגניים והוא גם מנטרל ריחות מצוין. אם נשפכו לכם נוזלים מסוימים ברכב או כתמים מסוימים של אוכל, תוכלו למהול חצי כוס חומץ על ליטר מים ולשפשף את הכתמים השונים בעזרת סקוץ'.

אם הכתמים שאתם מנסים להסיר הם כתמי שמן, אתם תזדקקו לחומר שיש בו חומרים פעילים לפירוק שומנים. אם אתם משתמשים בבית בנוזל כלים, תוכלו להשתמש בו גם לזה. בנוזל הכלים יש חומר עדין המפרק שומנים והוא יכול להיות מצוין עבור כתמי שמן על ריפודי הרכב.

לפני ואחרי (יחצ)

שמירה על ניקיון הרכב בשגרה ומניעת כתמים

מניעת כתמים ברכב היא השמירה הטובה ביותר שיכולה להיות, אך אם נהיה מציאותיים, ביום יום אנו אוכלים ושותים ברכב ולא באמת יכולים למנוע זאת. מה שאנו כן יכולים לעשות, זה לשמור על ניקיון הרכב באופן שגרתי.

יש לשטוף את הרכב חיצונית ופנימית בתדירות קבועה ולנקות כתמים מהריפודים כאשר הם עוד טריים. אם בכל זאת נתקלתם במצב שבו אתם לא מצליחים להסיר את הכתמים השונים, חשוב שתדעו כי ניתן להזמין כיום שירותי ניקוי ריפודים לרכב בבית הלקוח.

ניקיון יסודי של הרכב באופן מקצועי

אם ניסיתם להסיר את הכתמים באופן עצמאי וללא הצלחה, אל תגידו נואש! כיום יש שירות של ניקוי ריפודים לרכבשמגיע עד אליכם עם כל ציוד הניקיון המתקדם ביותר.לחברות הניקיון יש ידע רחב בניקוי כתמים מגוונים וחומרים אנזימטיים שיודעים לבצע פירוק של כתמים. עם הזמנת החברה, תקבעו תאריך ויגיע אליכם איש ניקיון מוסמך שיאבחן את סוג הריפוד וסוג הכתמים ויתאים את שיטת הניקוי.

כל ניקוי מקצועי כזה יתחיל בשאיבה תעשייתית חזקה ולאחר מכן החדרת חומר ניקוי באמצעות מכונה שתבצע גם יניקה של הכתמים שהתפרקו. ניקוי מקצועי כזה מומלץ להזמין אחת לשנה וכך תוכלו לשמור על הריפודים שלכם נקיים מכתמים ועם ריח מעולה.

מאמר זה נכתב על ידי נתנאל מחברת קלין מיי קאר, המתמחה בניקוי רכבים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר