ראיון חגיגי • פרומו

נשיא ה-OU מדבר: כמה מרוויח גוף כשרותי

אחד האנשים החזקים ביותר בעולם היהודי והחרדי בארצות הברית פותח את סגור ליבו, ומספק בראיון חגיגי ומיוחד ל'כיכר השבת' הצצה מיוחדת לגוף הכשרות הגדול - ולעומד בראשו (גלובל)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ביין בראיון (צילום: כיכר גלובל)

מדינת ישראל לא מכירה דמות חרדית משפיעה ומיוחדת כל כך, שרמת העשייה והקשרים האדירים שיש לה אינה משתווה לשום עסקן או פוליטיקאי אחר בארץ שאתם מכירים. כזה הוא ר' משה ביין, נשיא ארגון ה-OU, שלמרות תפקידו הרם - נשאר צנוע כבחור ישיבה מן המנין.

ה-OU (אורתודוקס יוניון), הינו כידוע ארגון גג המאחד תחתיו עשרות תתי ארגונים ומוסדות, ובעיקר כשרות. כעת, נשיאו ר' משה ביין פותח את סגור ליבו, בראיון חגיגי שהעניק במיוחד ל'כיכר השבת'; לרב בנימין גולדשמידט.

'כיכר גלובל', במסגרתה התקיים הראיון, מציגה בחודשים האחרונים את בכירי העסקונה היהודית-אמריקנית, החרדית והלא חרדית, שיתכן ולחלק מהם נחשפתם לראשונה כאן, אך הצד השווה שבהם: כולם רלוונטים גם עבור הציבור בישראל.

ה-OU VUT, ארגון הכשרות הגדול בעולם, מגלגל מאות מיליוני דולר בשנה, שעובדים בכל העולם, גם בישראל, כאשר הרבה מן המוצרים - חומרי הגלם המגיעים לישראל - עוברים דרך הידיים של משגיחי ה-OU.

ביין, נשיא ה-OU, עושה את תפקידו בהתנדבות. לפרנסתו הוא בכלל עוסק בעריכת דין, והוא אף שותף בכיר באחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בעולם לענייני פשיטות רגל.

את ימי הבחרות שלו העביר ר' משה בישיבת 'נר ישראל' שבעיר בולטימור במרילנד, ארה"ב, והוא נחשב לתלמידם המובהק של הגאונים רבי יעקב רודרמן ורבי יעקב ויינברג.

לאחר חתונתו, הוא החל בלימודי משפטים באוניברסיטת ניו יורק, הנחשבת לאחת מחמש האוניברסיטאות הטובות בעולם, וסיים את התואר הראשון והשני שלו בהצטיינות יתירה.

כיום, נחשב ביין לאחד מ-11 היועצים הטובים ביותר, עליהם ממליץ בית המשפט בפירוק ובשיקום חברות. בנוסף, הוא נחשב מומחה לחברות גידור והשקעות.

את שליחותו הציבורית הוא החל בהקמת מנגנון מסודר של גירושין לפי ההלכה בארצות הברית. עד שר' משה נכנס לתחום זה, הוא היה מוכר כפרוץ, והיה חשש גדול בקרב יהודי ארצות הברית מפני ריבוי ממזרים.

משפחת ביין הינה חרדית למהדרין. את ילדיו הוא מחנך בחינוך אולטרא-חרדי, כולל ישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים וישיבת ליקווד.

בהמשך דרכו הציבורית, הוא ייסד בארצות הברית מעין 'ירחי כלה', כאשר ביום הזה נוטשים אנשי עסקים מכל רחבי ארה"ב את עבודתם ומגיעים ללמוד תורה, והוא נהנה לעבור ממקום למקום ולראות את פרי עמלו התורני.

למרות של-OU הוא הגיע מתוך שליחות, כאשר תפקידו בארגון נעשה כאמור ללא שכר, מעורב ר' משה בכל החלטה, ולו הקטנה ביותר בארגון הענק - החולש על כשרויות, קירוב ושליחות ציבורית.

אז מי הוא משה ביין, מה מידת ההשפעה שלו, מה הוא חושב על גדולי ישראל וכמה ארגון ה-OU מרוויח? על כך ועוד - בכתבה המלאה, שתתפרסם בהמשך. בינתיים, צפו בפרומו, בו מספר ביין על כוחו של ארגון ה-OU ומסביר מדוע המדיניות שלו שונה מהמתרחש בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר