שמלות כלה צנועות- כשושנה בין החוחים כן רעייתי בין הבנות

על פי מנהגי היהדות כלה בערב כלולותיה לובשת לבן. הצבע הלבן הוא סמל לטוהר וניקיון מחטא ולמרבה המזל הוא גם מכובד, מרשים, יפה ומחמיא למי שקושרת נפשה בנפש בחיר ליבה קבל עם ועדה. בנוסף לצבען הלבן, ראוי כי שמלות הכלה תהיינה צנועות, נוחות ויפות. מה הופך שמלת כלה לשמלה מיוחדת ויפה? איך כלה יכולה להיות להיות מרשימה וצנועה בו זמנית? מה הסגנונות של שמלות הכלה השולטים היום בכיפה? וכמובן כמה הן יעלו לכן? כל התשובות שיהפכו את הכלה לצנועה ומצודדת

(צילום יחסי ציבור)

לפני שתתחילי בחיפושייך אחר שמלת כלה יפה וצנועה, כדאי שתפנימי את "הכללים" שיעזרו לך לאתר שמלה שכזו.

מה הופך שמלת כלה לצנועה?

  1. הצבע הלבן: לא מעט כלות נכנעות בימינו לטרנד של שמלת כלה צבעונית. הכלל הראשון בדרך לשמלת כלה יפה, מרשימה וצנועה הוא דווקא לא להכנע לטרנד המוזר ולהצמד למנהג הכה ראוי - לבחור בשמלה בצבע לבן. צבעים ורוד, תכלת, צהבהב או סגלגל חוטאים למטרה. לא בכדי הצבע הלבן הוא צבען של שמלות הכלה. כמו בחגים ובשבתות בהם נהוג ללבוש לבן, כך גם כלה ביום כלולותיה תתהדר בשמלה לבנה בשל הסמליות של הצבע הזה. השבת, כידוע, מכונה במקורות "כלה" והיא בת הזוג של הקב"ה. סיפור אהבתם של הקב"ה וכלתו השבת מוזכר כל שבת בקריאת לכה דודי, כשהדוד בשיר השירים הוא כינוי לקב"ה. גם ביום הכיפורים נהוג ללבוש לבן משום שצבע זה מסמל טוהר וניקיון מחטא ומעוון. גם עבודת ה' הייתה נעשית בידי כוהנים שלבשו לבן בעת עבודתם בבית המקדש, בדיוק כמו הכהן הגדול שביום הכיפורים היה לובש בגדים לבנים בטרם נכנס לקודש הקדשים. הצבע הלבן הוא גם צבעם של המלאכים, שליחיו של הקב"ה, הנקיים מחטא ושואפים לטוב. בכל ההקשרים הללו בולטת חשיבותו של הצבע הלבן כסמל לקדושה, לעבודת ה', לטוהר ולמירוק עוונות. ויפה לכך האמור לגבי כלה "כי נמחלו עוונותיה ביום זה ועתה היא טהורה מחטאיה".
  2. עומק המחשוף: מחשוף של שמלת כלה צנועה לכלות דתיות יהיה מהודק ויכול אפילו לכלול צווארון קולר. הרבה נשים - גם אלה שאינן דתיות - מעדיפות את מראה השמלה סגורת המחשוף בשל ההידור, המלכותיות וההוד בגזרה זו. שמלת כלה צנועה תכסה את כל חלקי הגוף ולא תשאיר עור חשוף.
  3. אורך השרוולים: כדי לשמור על כללי הצניעות יש לבחור בשמלה ארוכת שרוולים, אלה צריכים לכסות לפחות את המרפקים.
  4. אורך השמלה: שמלת כלה צנועה היא שמלה ארוכה, כמו מבנה המחשוף, גם אורכה של השמלה משיג גם צניעות וגם יופי, כך שניתן שוב להרוג שתי ציפורים במכה.

סגנונות של שמלות כלה צנועות

כמו כל שמלות הכלה גם לשמלות כלה צנועות יש סגנונות. משום ששמלת כלה צנועה היא ארוכת מידות, ארוכת שרוולים ומכסה חלקי גוף רבים, יש צורך בשימוש בהרבה מאד בד. ריבוי הבד מיטיב עם יכולות העיצוב. כלה שרוצה שמלת כלה צנועה יכולה לבחור בין הסגנונות העיצוביים הבאים:

שמלת כלה צנועה מודרנית: הסגנון הכי מודרני היום הוא הסגנון האוריינטלי. עיטורים, נצנצים, חרוזים ועיטורים מסולסלים על בד השמלה.

שמלת כלה צנועה דרמטית: אלו הן השמלות עוצרות הנשימה "מפוצצות" ועושות את "אפקט הוואוו”. תחת קטגוריה זו מצויות שמלות הנשף, שמלות הטוטו, מחוכים, שמלות עם נפח ושמלות מאד מקושטות.

שמלת כלה צנועה קלאסית: זוהי שמלת כלה מהאגדות. השמלה של הנסיכה. קווים חלקים, קו מאורך, גזרת ישרה או גזרת A. הבדים המשמשים לתפירת שמלה זו הינם שיפון, משי, סאטן או אורגנזה.

מחירים של שמלות כלה צנועות

הפרדה בין שמלות כלה תנועות לדתיות לכאלה שהינן לציבור הרחב היא הפרדה מלאכותית. כיום כל מעצבת וכל סלון כלות יכול לעצב שמלות כלה בהזמנה אישית ולספק שמלה צנועה למהדרין לפי דרישה. נכון שבאזורי מגורים של הקהילה הדתית יותר יבינו במה מדובר ולמעצבים יהיה קל יותר ליישר קו עם הדרישות, אבל באופן כללי עם הדרכה טובה והצגה נכונה של הדברים כל מעצב/ת של שמלות כלה יוכל לעצב לך שמלת כלה צנועה.

הסגנונות, הדגמים והמעצבים של שמלות הכלה הצנועות ואלה לציבור הרחב זהים ולכן גם אין הבדל גדול במחירים. מחירה של שמלת כלה צנועה יכול לנוע בין אלפים בודדים של שקלים לעשרות אלפים. הכל תלוי בעיצוב, בטיב הבד, בכמות הבד, באלמנטים עיצוביים שונים, בקישוטים על השמלה וכדומה.

מי שמחפשת להוזיל את עלותה של שמלת הכלה יכולה לרכוש שמלה מוכנה ולא לעצב אחת בהתאמה אישית. כל סלוני הכלה מציעים אופציה זו.

לצפייה בשמלות כלה צנועות הכנסו לאתר מתחתנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר