המתיחות בצפון

לפחות 23 נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה

הסורים מדווחים כי בתקיפה הישראלית הלילה על מטרות איראנית בתוך שטח סוריה נהרגו לפחות 23 בני אדם מתוכם 16 אינם אזרחי סוריה. שניים מתו מפצעיהם היום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהיעדים שהותקפו (צילום: צילום סורי)

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח אחר הצהריים (רביעי) כי לפחות 23 בני אדם נהרגו במהלך התקיפות הישראליות בסוריה הלילה, מהם 16 "זרים" ככל הנראה איראנים. לפי הדיווח, 21 לוחמים נהרגו - מהם 16 לא סורים כאמור, ושני אזרחים נוספים מתו מפצעיהם. בשעות הבוקר ההערכות היו כי 11 נהרגו בתקיפה.

לפי מרכז המעקב הסורי, התקיפה של צה"ל כוונה למחסני תחמושת של כוח קודס האיראני במספר מקומות בסוריה, בהם פרברי דמשק, אל-כיסווה וקודסייה.

כזכור, גורם ביטחוני מסר הבוקר כי צה"ל תקף כ-20 מטרות בסוריה, מחציתן - איראניות. התקיפה אירעה סביב השעה 01:15 בלילה. לדבריו "צה"ל ביצע תקיפה נרחבת יחסית, אולי הנרחבת ביותר ביחס למטרות איראניות בסוריה".

הגורם הביטחוני הבהיר, כי המטרה העיקרית של התקיפה הייתה "לפגוע באיראן", כאשר מלבד כך תקף צה"ל שש סוללות נ"מ סוריות, "כדי לאפשר חופש פעולה ולשמור על טייסנו". הגורם ציין כי "את העמדות בגולן הסורי תקפנו עם מסוקי קרב. יש נפגעים בתקיפות ואנו מעריכים, בזהירות, כי גם איראנים נהרגו".

"תקפנו את בניין ההגנה הלאומית של סוריה שנמצא בתוך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וממנו פעלו כוחות קודס. לא הרסנו אותו אבל הוא הותקף", סיפר הגורם הביטחוני.

לדבריו, המטרה הייתה לשנות את המשוואה, כאשר עד כה האיראנים היו חסינים, והפעם, גם על ירי זניח עם השפעה נמוכה על אזרחי ישראל, התגובה הייתה חזקה.

הגורם הביטחוני הוסיף, כי "עדיין לא איימנו על ראש התמנון בטהרן, אבל המהלך הלילה זו תנועה מהיד לזרוע וזה מתקרב לראש התמנון. הכיוון הכללי אושר בהחלטה שקיבלנו אתמול בבוקר והאישור הסופי ניתן בלילה".

הגורם הביטחוני שיבח את העבודה המשותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי: "יש עבודה טובה במשולש בין נתניהו, הרמטכ"ל שדוחף, יוזם, אסטרטג וקר רוח לבין בנט".

בדבריו, התייחס הגורם הביטחוני גם למצב באיראן שם נמשכות ההפגנות שגובות עשרות הרוגים. "עשינו את הפעולה גם ביחס למצב באיראן", הוא מספר, "האירועים שם כעת הם כנראה החמורים ביותר מאז המהפכה. עוצמת המחאה שם והיקף ההרוגים, למרות שהוא לא ידוע במלואו, גדולה. המסר שלנו לציבור האיראני הוא שראשי המשטר שלכם מכלים את ההון והמשאבים הלאומיים שלכם על עושי צרות בכל העולם ונגד ישראל. יש קו מחבר בין חיסול בהא אבו אל-עטא לפעולה הלילה: נכונות האומה להשתמש ביכולת שלנו נגד האויב".

שר הביטחון בנט התייחס לתקיפה ואמר כי "הכללים השתנו. מי שיורה על מדינת ישראל ביום - לא יישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום שבו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר