אסון השריפה. צפו

מחזה מבהיל: "האימא חילצה את ילדיה בידיה"

שכניה של המשפחה החרדית מנתניה, ששניים מילדיה נלכדו בלהבות בשריפה שפרצה בביתם מעט לפני כניסת השבת, מתארים את השתלשלות האסון המחריד • צפו ברגעים הדרמטיים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

אסון השריפה בנתניה: אם המשפחה חילצה בידיה ארבעה ילדים מתוך ביתה הבוער - כך עולה מעדויות השכנים, על האירוע המחריד שהתרחש לפני כניסת השבת, בו מצאו את מותם הטרגי שני ילדים, בני שלוש וחמש.

"היה עשן, ובלגן. האימא הצליחה לחלץ בידיה ארבעה ילדים מתוך השישה, והוציאה אותם החוצה במהירות", תיארה אחת משכנות המשפחה החרדית.

כזכור, שני הילדים האחרים חולצו בהמשך על ידי לוחמי האש, ופונו לבתי החולים מאיר ולניאדו במצב אנוש, אך שם למרבה הצער נקבע מותם.

שמעון סבח, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "בצאת השבת נמסר לנו כי למרבה הצער נקבע מותם בבתי החולים של שני הילדים שחולצו מהדירה במצב אנוש ע"י צוותי כיבוי. כמו כן, הענקנו סיוע ראשוני ומתן חמצן להורים ול-4 ילדים שמצבם הוגדר קל כתוצאה משאיפת עשן".

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

אסף תפוחי, פראמדיק מד"א, הוסיף: "כשהגענו לרחוב, ראינו עשן סמיך עולה מתוך בניין דו קומתי. לוחמי האש חילצו מתוך הדירה הבוערת שני ילדים, כבני 3 ו-5, מחוסרי הכרה, כשהם סובלים מכוויות ושאיפת עשן".

"מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים, ופינינו אותם במצב קריטי תוך המשך פעולות החייאה לבתי החולים מאיר ולניאדו. גבר ואישה בשנות ה-40 שחולצו גם כן מהדירה, סבלו משאיפת עשן, טופלו בחמצן ופונו במצב יציב לבית החולים לניאדו".

טפסר אייל כספי, מפקד מחוז מרכז בכיבוי והצלה, הסביר את הרקע לאסון הנורא: "מה שהתרחש פה, זה אירוע שהתוצאה שלו טרגית - שריפה בבית שרובו הוא תוספת בנייה, שלפחות על פי תחקור ראשוני אינה חוקית, אלא אלתור של בנייה, שגרם לילדים להיות לכודים בתוך חדר בוער".

בעיריית נתניה ידעו לומר, באשר לחוקיות המבנה והשינויים שבוצעו בו, כי "הנושא מצוי בבדיקה של הגורמים הרלוונטיים בעירייה. אנו ממתינים לממצאים שיעלו מתוך בדיקת הבית על ידי מהנדס מבנים מסוכנים".

צפו בווידאו

לתרומות למשפחה, לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר