אסון ברכבת הקלה

הצעירה נלכדה ונהרגה, חברותיה לקו בחרדה. תיעוד

חברותיה של הצעירה בת ה-19 שנלכדה מתחת לרכבת הקלה בירושלים ונהרגה, לקו בחרדה ופונו לבית החולים. כוחות ההצלה משחזרים את התאונה המחרידה בה טיפלו (חדשות)

מאמצי החילוץ של הצעירה (צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: דוברות זק"א)

בשעות הלילה (רביעי) נלכדה צעירה בת 19 מתחת לרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים, סמוך לתחנה המרכזית. במשך זמן רב עמלו לוחמי האש לחלצה מתחת לרכבת הקלה וכוחות ההצלה קבעו את מותה במקום.

חברותיה שהיו עמה והיו עדות למחזה המחריד לקו בחרדה ופונו במצב קל לבית החולים 'שערי צדק'.

מדיווח של צוותי החילוץ מכבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים עולה כי הנערה כבת 19, נפלה בין קרונות הרכבת, מסיבה שאינה ברורה, ונלכדה מתחת לגחון הרכבת.

רב רשף ניסים לוי מפקד האירוע מטעם כבאות והצלה לישראל, שחזר: "הוזנקנו כחצי שעה לאחר חצות לאזור התחנה המרכזית בירושלים, עקב דיווח על אדם שנלכד מתחת לגלגלי הרכבת הקלה. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד עם כוח של חמישה צוותי חילוץ והצלה. מיד כשהגענו לזירה, ראינו לצערנו כי מדובר בנערה צעירה שנפלה מסיבה כלשהי בין קרונות הרכבת נדרסה ונהרגה ככה"נ במקום".

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לדבריו, "פעולות החילוץ של ההרוגה מתחת לרכבת הקלה, היו מורכבות מאוד עקב הנסיבות הטראגיות ומורכבות הזירה, והמראות היו קשים ביותר. השתמשנו בכלי חילוץ מתקדמים, פנאומטיים, מכאניים והידרואליים בכדי להרים את הרכבת באוויר, ובסיוע לוגיסטי של אנשי הרכבת הקלה הרמנו את הרכבת וחילצנו את הנערה כאמור כשהיא למרבה הצער ללא רוח חיים".

משה חמד מתנדב זק"א, אמר כי "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת. כשהגעתי לזירה ראיתי מראות קשים, נערה צעירה בת 19 הייתה לכודה מתחת לגחון הרכבת כשהיא ללא הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית, אזרחים שהיו במקום סיפרו לי שהנערה ככה"נ רצתה להעלות לרכבת ומסיבה שאינה ברורה החליקה נפלה ונלכדה מתחת לרכבת, לוחמי האש חילצו אותה כשהיא ללא רוח חיים ופראמדיק מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום".

בנצי אורינג מפקד זק"א ירושלים אמר כי "אי אפשר לתאר במילים את גודל הצער והכאב באירוע הנורא והקשה הזה. מתנדבי זק"א טיפלו במסירות משך מספר שעות בכבוד המת בטיפול בגופה ובאיסוף הממצאים הרבים בזירה הקשה. נסיבות התאונה נחקרת ע"י המשטרה".

(צילום: דוברות זק"א)

פאראמדיק מד"א עוז פולק סיפר על התאונה ואמר כי "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו צעירה כבת 19 לכודה מתחת לרכבת, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה, 4 מחברותיה שהיו עדות לתאונה לקו בהתקף חרדה ולאחר טיפול רפואי, פינינו אותן להמשך טיפול בבית חולים".

מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר: "בסביבות השעה 00:20, הגיעה הולכת רגל לשטח תחנת הרכבת הסמוכה לתחנה המרכזית. מסיבה לא ברורה הבחורה נפלה בין שני הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה, זאת בזמן שהרכבת הקלה היתה בנסיעה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה. אנו פועלים בתיאום מלא מול המשטרה אשר בודקת את האירוע. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה".

(צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: הערשי פ. | תיעוד מבצעי כב"ה)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: דוברות זק"א)
(צילום: דוברות זק"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר