'אוצרצ'יק'

צעצוע חדש לילדים - מעורר סערה בחלק מהחיידרים

צעצוע חדש שיצא לאחרונה - "אוצרצ'יק", מעורר סערה בחלק מתלמודי התורה בקהילות חסידות גור ומטעם 'העדה החרדית', אך יואלי וקסברגר לא מצליח להבין על מה המהומה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הצעצוע שמעורר סערה (צילום: ללא קרדיט)

צעצוע חדש שיצא לאור לאחרונה מעורר סערה גדולה בחלק מתלמודי התורה בכמה קהילות בארץ ואף בחו"ל.

מדובר בצעצוע שמכונה 'אוצרצ'יק', שבנוי ממסך מגע ומיקרופון, וכולל בתוכו סיפורי צדיקים בליווי מצגת ושירי נשמה, אותם יכולים הילדים לשיר יחד.

בנוסף, המשחק כולל בתוכו לוח צביעה של ציורים מובנים בנושאי יהדות, ואותיות א'-ב', כאשר מי שאחראי על הפיתוח והמכירה של המוצר הוא יואלי וקסברגר.

בימים האחרונים נשלח להורים שילדיהם לומדים בתלמוד תורה 'לב שמחה' - 'גור' באשדוד, מכתב ובו מתבקשים ההורים להזהיר את ילדיהם לבל יתקרבו למשחק החדש.

המכתב שנשלח להורים בתלמוד תורה גור באשדוד

במכתב כותבים ההנהלה, כי "לבקשת ועדת הרבנים לענייני מחשבים, לאור פרסומים הקיימים לאחרונה, חל איסור לרכוש לילדים משחקים הכוללים מסך מגע, וכי יש להשגיח על הילדים שלא ישחקו בהם".

במכתב נוסף שהוציאו רבני 'העדה החרדית' נכתב: "הננו בזה לעורר על מכשלה חדשה בפרסום שיווק מחשב טאבלט לילדים שמגרה את התשב"ר להתמכר למכשירים, אשר הם מחונכים להתרחק מהם, ויש בזה מכשול ופתח למכשולים אחרים".

המכתב שהוציאו רבני 'העדה החרדית'

עוד נכתב כי "אשר על כן אנו בהודעה אל ההורים והמחנכים שיעמדו על המשמר שלא לרכוש את המכשיר, אשר הוא פתח לפרצת המחשבים והכלים האסורים".

מכתב דומה בשפת האידיש, נשלח להורים בתלמוד תורה 'אמרי אמת' - 'גור' בארצות הברית, עליו חתומים חברי הוועדה הרוחנית, בו מתבקשים ההורים גם כן להיזהר בנוגע לשימוש בצעצוע החדש.

המכתב שנשלח להורים בתלמוד תורה גור בארה"ב

בתגובה למכתבים החריפים טוען וקסברגר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הוא לא מצליח להבין על מה המהומה. לדבריו, המוצר מנוטרל מכל יכולת להתחבר לרשת האינטרנט, אין בו שום אפשרות לצפות דרכו בסרטים ואין אפשרות לחיבור טכנולוגי כלשהו.

עוד הוא טוען כי המוצר נבדק אצל כמה רבנים, בהם הרב מרדכי בלוי, שאישרו את כשרות המוצר, לעומת חלק מוועדות הרבנים שאפילו לא טרחו לבדוק את העניין, והוציאו מכתבי התנגדות רק בגלל שמדובר במוצר שמופעל באמצעות מסך מגע.

המכתב שמכשיר את המוצר

וקסברגר מוסיף, כי לאור איומים שקיבל מאנשים קיצוניים, הוחלט כרגע שלא למכור את המוצר בסניף הירושלמי.

לסיום, מוסיף וקסברגר כי מאז ומתמיד הוא נהג לשמור על טוהר המחנה, ולייצר מוצרים מועילים בלבד שעוזרים לילדים החרדים להתפתח בדרך התורה והיראה, וחס וחלילה לו להכשיל ילד במעשה לא טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר