18 נפגעים

אוטובוס התנגש בתחנה וסטה לצד הכביש: ארבעה הרוגים

אוטובוס של חברת אגד, קו 947, פגע בתחנת אוטובוס בכביש 40 סמוך לצומת בדק וסטה לתעלה בצד הדרך. כוחות ההצלה מטפלים ב-14 פצועים ביניהם שניים במצב קשה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הצלה פ"ת. וידאו: צילום: תיעוד מבצעי מד״א)

תאונה קשה במיוחד: כוחות ההצלה הוזעקו לכביש 40 בסמוך לצומת בדק, בעקבות אוטובוס קו 947 של אגד מירושלים לחיפה, שאיבד שליטה פגע בתחנת אוטובוס ממנה נפלה קורת בטון גדולה ששיסעה את האוטובוס שסטה לתעלה בצד הכביש. ארבעה נהרגו בתאונה ועוד 14 נפצעו.

סה"כ נפגעו בתאונה 18 פצועים. לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש פראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 4 מנוסעי האוטובוס, בהם 2 גברים כבני 30 ו-50 ו-2 נשים כבנות 30 ו-50.

14 פצועים פונו לבתי החולים, 2 קשה (אישה כבת 67 וצעירה כבת 19) לבי"ח שיבא בתל השומר, 12 קל לבתי החולים אסף הרופא (6), בלינסון (4) והשרון (2).

ישראל גודלבסקי יו"ר מד"א הצלה - פתח תקווה שהיה מהראשונים להגיע לזירה סיפר: "מדובר בזירת תאונה קשה, אוטובוס שככל הנראה איבד שליטה , התנגש בתחנת אוטובוס ובעקבות כך קורת בטון כבדה קרסה , ולבסוף נבלם בשטח הפתוח. יחד עם פראמדיקים של מד"א ומתנדבי מד"א 'הצלה פתח תקווה' הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים בשטח. צוותי כיבוי פועלים לחלץ את הנפגעים שעדיין לכודים במקום ומבצעים סריקות סביב האוטובוס כדי לשלול הימצאותם של לכודים נוספים".

פראמדיקית מד"א גלי סופר סיפרה: "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה, נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, 6 מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה. התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, 2 פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי ע"י כוחות הכיבוי והעוברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבי"ח שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו ע"י הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

תיעוד מבצעי זק"א

חיים אוטמזגין מפקד זק״א שמטפל בזירה, מספר: ״מדובר בזירה קשה ומזעזעת, נהג אוטובוס שככה״נ איבד שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס סמוך לצומת בדק, כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה, ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח שבצידי הכביש, קורת ביטון כבדה נתלשה מהתחנה מעוצמת ההתנגשות ופגעה בעוצמה באוטובוס, התוצאה קשה: 4 אנשים נלכדו כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית והם ללא רוח חיים, מתנדבי זק״א פועלים במקום בסיוע לוחמי האש לחלץ את גופות ההרוגים ובטיפול בכבוד המת בזירה הקשה".

מהמשטרה נמסר, כי "מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בקו 947 שהיה בדרכו מירושלים לחיפה ומסיבה שנבדקת פגע האוטובוס בתחנת הסעה. כתוצאה מהתאונה נקבע מותם של ארבעה נפגעים. בנוסף, מהמקום פונו פצוע אחד קשה, פצוע אחד בינוני ו-11 פצועים קל לבתי החולים. כוחות משטרה פועלים במקום ונסיבות התאונה עדיין נבדקות".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהגיע למקום מסר: "‏יוצא מזועזע עד עמקי נשמתי מזירת התאונה הקשה בכביש 40. מוקדם להסיק מסקנות אבל ניתוח של כל התאונות הקטלניות בתקופה האחרונה מעלה מכנה משותף אחד: טעות נהג. התשתית סלחנית ובכל זאת התוצאות טרגיות. אנחנו חייבים לקחת אחריות! אני מתחנן - עזבו את כל מסיחי הדעת ותתרכזו מאה אחוז בנהיגה! ‏מתפלל להחלמתם של הפצועים, משתתף בצער משפחות ההרוגים, ומבקש להודות לכוחות החילוץ וההצלה על עבודת הקודש שלהם".

דוברות הצלה פ"ת
דוברות מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד״א
צילום: תיעוד מבצעי מד״א
דוברות הצלה פתח תקווה
דוברות הצלה פתח תקווה
דוברות הצלה פתח תקווה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר