ביוזמת 'כיכר השבת'

'סיום ש"ס' יחודי: מתחילים וגומרים בתוך ארבע שעות בלבד

מיזם ראשוני מסוגו, בהפקת אתר החדשות החרדי הגדול בעולם 'כיכר השבת', מציע ל-1000 למדנים להתחיל - ולסיים! - את כל ה'תלמוד בבלי' בתוך ארבע שעות, באירוע מושקע ונדיר (אקטואליה, יהדות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כנס בבנייני האומה (צילום ארכיון: Shlomi Cohen/Flash90)

צוותי הפקה שלמים עושים בימים אלו הכנות אחרונות לאירוע שטרם נראה כמותו במגזר החרדי, כאשר המשימה שלהם היא אחת: להפוך, בתוך שעות בודדות, את מתחם האולמות במרכז הקונגרסים הבינלאומי בירושלים, לבית מדרש ענק, שיכיל 1,000 עמלי תורה.

האירוע, שהפך בינתיים לשיחת היום ברחוב החרדי ובהיכלי התורה, צפוי להירשם בהיסטוריה היהודית כמעמד ייחודי של 'סיום הש"ס' על ידי שרשרת - המורכבת מ-500 חברותות שונות, שבתוך ארבע שעות יתחילו את לימוד התלמוד הבבלי במסכת הראשונה, ברכות, ויסיימו באחרונה, מסכת נדה.

מאחורי היוזמה עומדים רשת הכוללים 'עיתים', רדיו 'קול ברמה' ואתר 'כיכר השבת', שבשיתוף פעולה פורה ייזמו את 'בית המדרש הגדול בעולם' ואת מעמד סיום הש"ס שיתקיים ביום ראשון א' בטבת, נר שביעי של חנוכה, בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות גדולי ומאורי הדור, זאת כמובן במסגרת המחזור הי"ג של 'הדף היומי'.

על פי הלו"ז שנמסר מההפקה, מאות הלומדים צפויים להתייצב באולם בשעה 11:00 בבוקר, לאחר שכל אחד ואחד מהם בחר קודם לכן, בעת הרישום, את הדפים שאותם הוא מעוניין ללמוד ואת החברותא שעמו הוא ילמד.

אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר ההגעה, יגיעו הלומדים לעמדת הרישום, ויקבלו גמרא עם פירוש 'מתיבתא' המפורסם, עם הדפים היחודיים שבחרו, במהדורה שיצאה לאור במיוחד לאירוע זה, על ידי הוצאת הספרים המפוארת 'עוז והדר'.

בשעה 12:00 ייכנסו 1,000 הלומדים לאולם טדי, שיהפוך כאמור מאולם כנסים וחתונות יוקרתי להיכל בית מדרש ענק, וסביב עשרות השולחנות הם יעמלו בתורה ויסיימו את הש"ס במשך היום.

לאחר שעתיים של שטייגען, ייצאו הלומדים לאתנחתא קלה ולארוחת צהרים בשרית ועשירה, ולאחריה הם ישובו לבית המדרש לשעתיים נוספות של לימוד דפי הגמרא - כשלסיום, יתקיים מעמד 'הכנה' לסיום הש"ס, בליווי שירה אדירה מלאה כיסופין.

בשלב הזה יחל המעמד המרכזי של סיום כל הש"ס, בו 1,000 המשתתפים יאמרו בהתרגשות את נוסח ה'הדרן' ברוב עם, כשגדולי ומאורי ישראל, שישתתפו במעמד, מברכים ומוקירים אותם על כך שזכו לסיים את הש"ס כולו.

מפיקי האירוע מציינים, כי מעמד הסיום עצמו יהיה פתוח גם לציבור הנשים, בני משפחותיהם של מסיימי הש"ס, באולם ייחודי ומופרד.

אלו שטרם נרשמו למעמד, מוזמנים כעת להצטרף לבית המדרש הגדול בעולם, על ידי לחיצה כאן או על ידי רישום בטלפון 3140*.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר