"עדים לנצח"

עשרות בוגרי המסלולים החרדים בצה"ל השתתפו במסע מיוחד לפולין

בתחילת השבוע יצאו עשרות בוגרי המסלולים החרדים בצה"ל למסע מיוחד בפולין במסגרת תוכנית "עדים לנצח" של עמותת 'נצח יהודה'. זה המסע השני שמתקיים בשנה האחרונה (חרדים)

(צילום: paul stecura)

בתחילת השבוע יצאו עשרות בוגרי המסלולים החרדים בצה"ל למסע מיוחד בפולין במסגרת תוכנית "עדים לנצח" של עמותת 'נצח יהודה'. זה המסע השני שמתקיים בשנה האחרונה.

המסע החל בשירה מרגשת בכיכר השילוחים, משם יצאו יהודי פולין אל מחנות ההשמדה. בהמשך, ביקרו הלוחמים החרדיים במחנה מיידענק. רגע מרגש ומצמרר נרשם כשעשרות הלוחמים נעמדו כתף אל כתף בתוף תאי הגזים ושרו "אני מאמין".

ביממה האחרונה ביקרה המשלחת ב"יער הילדים" בעיירה טרנוב, שם אמרו פרקי תהלים ושרו שירי התעוררות אל מול קברי האחים של מאות הילדים שנעקדו על קידוש השם בזמן השואה.

רגע השיא נרשם כשהקבוצה הגיעה למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. במשך שעות ארוכות סיירו הלוחמים בין הבלוקים בתוך המחנה וסקרו את פיסות ההיסטוריה המכילות את דמם של מיליוני יהודים, רגעים בהם לא נותרה עין אחת יבשה.

הרב יצחק דויטש מרבני עמותת 'נצח' שהוביל את המסע: "דווקא במקום הזה, באדמה שספוגה בדמם של הסבים והסבתות שלנו, צעדנו יחד, קבוצה של אנשים עוצמתיים שמסרו את נפשם למען ארץ ישראל כדי לומר חד וברור: לעולם לא עוד. דווקא הקבוצה הזו מייצגת יותר מכל את המסר הזה. מסר של עם ישראל חזק, עוצמתי ומאוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר