התרגשות רבה

הקהל דמע: טקס פתיחה מרגש למחזור 2 של 'קודקוד'

פתיחה חגיגית למחזור החדש של תוכנית 'קודקוד' להכשרת חרדים ליחידות טכנולוגיות במשרד הביטחון • באירוע ציינו את לכתו של הלוחם האמיץ משה לייטר שהיה ממוביליה של התוכנית ונפל בקרבות ברצועת עזה בתחילת ימי המלחמה (חרדים).

טקס פתיחה מרגש למחזור 2 של 'קודקוד' (צילום: באדיבות המצלם)

באולמי היכל שלמה בירושלים, נערך השבוע טקס פתיחת המחזור השני של תוכנית 'קודקוד' להכשרת בוגרי ישיבה ליחידות ההייטק המסווגות של משרד הביטחון. נכחו באירוע אישי ציבור חשובים ביניהם שר העבודה יואב בן צור וכן תלמידי המחזור הקרוב של 'קודקוד' אשר נבחרו בקפידה מתוך אלפי פניות שהגיעו למערכת קודקוד במהלך החודשים האחרונים.

תוכנית 'קודקוד', שהייתה לחלוצה בתחום שילוב אזרחים חרדים ביחידות ההייטק הבטחוניות, זכתה להצלחה יוצאת דופן ולאחר שבשנה שעברה 86 תלמידים שובצו ביחידות הטכנולוגיות המובחרות, השנה הצטרפו למסלול קרוב ל-200,תלמידים חרדים נוספים, לאחר תהליך של בירור וסינון קפדניים ויסודיים.

באירוע אף צוין יום ה'שלושים' ללכתו של סא"ל משה ידידיה לייטר ז"ל שהיה ממוביליה של תוכנית 'קודקוד' ונפל בקרבות ברצועת עזה בתחילת ימי המלחמה. במקום אף נערך סיום על סדר משניות לזכרו.

שר העבודה יואב בן צור כיבד את האירוע בנוכחותו וציין לטובה את תרומתה החשובה של התוכנית לחיזוק החברה והמשק בישראל. כמו כן ספד למשה לייטר ושיבח את פעילותו למען החברה החרדית והכריז כי המסלול שהחל בימים אלו את לימודי מחזור ב', ישא את שמו, כאות הנצחה והוקרה לסמל שהיווה בתחום שילוב חרדים בשוק התעסוקה. "משה הי״ד, היה מלח הארץ, מטובי בנינו שתרם רבות לביטחון ישראל ולחם את מלחמת האור נגד החושך. במהלך כהונתו הביא אתו אור גדול לשוק העבודה בשילוב בני החברה החרדית בעולמות ההייטק והסייבר, בזכותו רבים מהחברה החרדית ישתלבו ביחידות מודיעין מובחרות ובמקומות עבודה יוקרתיים".

אביו של משה, הרב יחיאל לייטר גם כן ספד לו בהתרגשות. "משה היה מוצא בכל אדם יסוד של טוב. אוסיף ואומר שהוא היה יודע גם להוציא מהם את הטוב".

אורי איזנברג, ממייסדי תוכנית קודקוד, נשא דברים באירוע ודיבר על חשיבותו הרבה של מסלול ההכשרה הייחודי: "תוכנית קודקוד מהווה מודל לחיקוי בשילוב המגזר החרדי בתעסוקה איכותית ותורמת. התלמידים המצטרפים אליה הם בעלי מוטיבציה גבוהה וכישורים טכנולוגיים מרשימים. אני בטוח שבוגרי המחזור החדש שנפתח היום יתרמו רבות לביטחון ישראל ולחוסנה הטכנולוגי, בדיוק כשם שבוגרי המחזורים הקודמים כבר עושים זאת בהצלחה רבה".

מנכ"ל סקויה שמיל לוי דיבר בשבח התוכנית וציין כי "זהו המסלול הטוב ביותר שהוקם בארץ עבור חרדים המעוניינים להשתלב בשוק העבודה ולתרום בצורה משמעותית לביטחון המדינה". עוד אוסיף "כמוביל סטרטאפ, זה בהחלט מרגש לראות את היוזמה המבורכת ואת החשיבה מחוץ לקופסה של מובילי התוכנית".

בהמשך נשאו דברים גם ראשי ארגונים חרדיים, אשר שיבחו את הפעילות של ראשי התוכנית המיוחדת שעתידה להמשיך ולהוביל את המגמה המבורכת לשילוב המגזר החרדי בשוק התעסוקה המקומי, יחד עם חיזוק משמעותי לביטחונה של המדינה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר