נבהל משופטי בג"ץ?

ראש הממשלה תכנן לבקש חסינות בשידור חי, אך התחרט

בתום התלבטות ממושכת, דחה ראש הממשלה נתניהו את כוונתו למסור הצהרה מיוחדת, ולהודיע כי הוא מבקש מהכנסת לשמור על חסינותו - כח"כ - מפני הגשת כתבי האישום נגדו (אקטואליה, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בטבת תש"פ | 30.12.19
נתניהו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן להודיע הערב (שני), בהצהרה מיוחדת שימסור לכלי התקשורת, כי הוא מגיש לכנסת בקשה לשמור על חסינותו, כח"כ, וכך למנוע את הגשת כתבי האישום נגדו. לאחר הודעה רשמית שיצאה על כך, בוטלה ההצהרה.

ההערכה היא, כי דחיית ההצהרה על הבקשה הרשמית לחסינות, נובעת בשל העובדה כי מחר יקיים בג"ץ דיון באפשרות למנוע הטלת הרכבת ממשלה על מי שהוגש נגדו כתב אישום, וחששותיהם של מקורבי נתניהו כי הודעתו המתוכננת תשפיע לרעה על יחס השופטים אליו.

כזכור, חברי ועדת הכנסת הם שאמורים להתכנס ולהחליט אם לקבל את בקשתו של נתניהו, אך המצב הנוכחי בו הכנסת אינה מתפקדת, בשל תקופת טרום-הבחירות, לא יאפשר ככל הנראה את כינוסה.

אך בכל זאת על נתניהו להגיש בקשה שכזו בקרוב, בשל המועד החוקי שיפוג השבוע, בתום תקופה הקבועה בחוק, שתחלוף מאז הודעת היועמ"ש מנדלבליט על הגשת כתבי האישום נגדו.

הודעת מנדלבליט על כתבי האישום נגד ביבי (צילום: מתוך פייסבוק)

לפני מספר ימים החל יו"ר הוועדה המסדרת בכנסת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) בניסיונות לכנס את הוועדה למרות הפגרה, וטרם הצליח בכך.

יצוין, כי במידה והיא תתכנס, יהיה נתניהו תלוי בהחלטתו של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אם לאשר או לדחות את בקשתו. נכון לעכשיו, ליברמן סבור כנראה כי אין לכנס את הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר