'כיכר השבת' חושף

בחשאי: כך פעלו לאחרונה חברי כת לב טהור ברחבי ישראל

בעוד חייהם של חברי 'לב טהור' מתרכזים במקסיקו וגוואטמלה, כשכמה מהם נעצרים בארצות הברית, לאחרונה פעלו נציגי הכת המסוכנת בארץ, בהצלחה יתרה • וגם: ה'חברותא' עם אליהו הנביא (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי 'לב טהור'. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חשיפה: מספר חברים בכת 'לב טהור' נחתו לאחרונה בישראל, הסתובבו בין בתי כנסיות ואנשים פרטיים ואספו כך סכום כסף רב - איתו חזרו למקום מושבם בגוואטמלה, כדי לממן את תפקוד הכת. כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור, המשטרה הפדרלית בארה"ב עצרה בשנה האחרונה כמה מבכירי הכת, באשמת התעללות בילדים ומעשים חמורים נוספים. צעד זה היה למשבר נוסף עבור הכת המסוכנת, המגדירה עצמה כחרדית, שבא לאחר שמנהיגם, שלמה הלברנץ, מצא את מותו במפתיע, בעת שטבל בנהר במקסיקו בערב שבת.

חלק ניכר מבין חברי 'לב טהור' הינם ישראלים לשעבר, "חוזרים בתשובה", שעקרו עם בני משפחותיהם למסע הנדודים של הכת, בין קנדה, גוואטמלה ומקסיקו.

עדות מזעזעת מפי ילד המוחזק בכת. ארכיון (באדיבות המצלם. תרגום: כיכר השבת)

אלא של'כיכר השבת' נודע, כי אם ברשויות החוק בישראל היו מי שסברו כי הכת ניתקה עצמה כליל מישראל, מתברר שלא כך הם פני הדברים: לפני מעט יותר משנה יצאו מגוואטמלה לבריטניה זוג אנשים מחברי הכת, שם נפגשו עם אנשים שתרמו להם כספים, ואז המריאו לישראל.

בשהותם בארץ, במשך שבועיים, נפגשו נציגי 'לב טהור' עם כמה גורמים בירושלים, הצליחו להתרים אותם למען הכת ונסעו לארה"ב. יום או יומיים לאחר מכן, בוצע המעצר המפורסם של מספר חברים בכירים בכת, בחשד שחטפו ילדים והתעללו בהם.

כעת חושף 'כיכר השבת', כי לפני חודשים ספורים הגיעו לישראל נציגים אחרים מאנשי הכת, בטיסה מגוואטמלה, סבבו על פתחי בתים ברחבי הארץ ובתוך בתי כנסת, ובאופן מוזר יצאו מהארץ לאחר תקופה כשברשותם הון רב, למטרת מימון המשך אורח חייהם המסוכן והחריג.

המנהיג הלברנץ, בראיון נדיר (מתוך 'המערכת' עם מיקי חיימוביץ, רשת 13)

אנקדוטה מוזרה, שנודעה אף היא, מלמדת משהו על דרישות הכת מחבריה: תושב שכונת מאה שערים ניסה בחודשים האחרונים להתקבל כחבר פעיל ב'לב טהור, אך קיבל תשובה שלילית בשל סיבה הזויה למדי: הוא סירב לומר שהוא מאמין כי מנהיגם המנוח, שלמה הלברנץ, היה לומד ב'חברותא' עם... אליהו הנביא.

כזכור, בתחילת החודש עצרה המשטרה את הרב אלעזר רומפלר, ימים לאחר שמונה במקום אביו שנפטר לרבה של קהילת 'תהילות ישראל', בחשד למעורבות פעילה ואלימה בהנהגת כת 'לב טהור'. בהמשך, הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר