נעדרו בלי להתנגד

אשדוד: החרדים נמלטו - הקאנטרי ייפתח תוך חילול השבת

חברי מועצת העיר אשדוד מהמפלגות החרדיות נעדרו הערב בהצבעה על פתיחת מתחם הקאנטרי תוך חילול קדושת השבת, בלי להתנגד וללא הבעת מחאה: "מכרו את השבת בשביל הכיסא" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
קאנטרי קלאב, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בישיבת מועצת העיר אשדוד אישרו הערב (רביעי) חברי המועצה את הקמת הקאנטרי בעיר שיקום ויביא עמו חילולי שבת המוניים. חברי המועצה החרדים נעדרו מההצבעה.

מוקדם יותר דווח ב'כיכר השבת' כי בישיבת המועצה הערב עלתה להצבעה בניית והפעלת הקאנטרי. על פי החוזה בין החברה המפעילה לעירייה, ימי הפעילות של מרכז הספורט יהיו בכל השנה, בכל ימות השבוע (א-שבת), לכל הפחות מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 23:00, למעט ביום הכיפורים בו מרכז התרבות והספורט יהיה סגור, וזאת בכפוף להוראות הדין והרשויות המוסמכות.

אלא שחברי המועצה החרדים בחרו שלא לעורר משבר קואליציוני על הפרת סטטוס קוו חמורה זו, ונעדרו בעת ההצבעה.

ההצבעה אושרה פה אחד, כאשר חברי האופוזיציה הצטרפו אף הם לשם שינוי לקואליציה והצביעו בעד הפעלת הקאנטרי.

ההצבעה הערב (צילום: אשדוד היום)

בכיר פוליטי חרדי לא אהב את התנהלות חברי המועצה. בשיחה עם 'כיכר השבת' תהה: "למה לא להתנגד? מה זה להיעדר מבלי לומר מילה אחת של מחאה? חסר הצבעות שהם יכולים להפיל לראש העיר בחבירה לאופוזיציה? למה להם מותר לחבור ולנו אסור? אפילו מילה אחת לא אמרו וזה נקרא שפנים ולמכור את השבת בשביל הכיסא".

ל'כיכר השבת' נודע כי ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם מש"ס הבהיר לאנשי אגודת ישראל: "אנחנו לא נהיה המגן שלכם". בש"ס החליטו לא להיות ה"גוי שבת" של יהדות התורה, ונעדרו אף הם מההצבעה.

בפרוגרמת התפעול מופיע שהמרכז יכלול: בריכה ובתי קפה, חנות ספורט ואביזרי ספורט משלימים, מרכז לטיפוח הגוף, ספא וטיפולים, מרכז רפואי תומך לפעולות הספורט, שירות רפואי משלימים כגון: אורתופדיה, פיזיותרפיה, טיפולים אלטרנטיביים, ייעוץ דיאטני, מרפאת שינים וכיו"ב. חוגים - לפחות 30 חוגים - יהיו פתוחים למנויי הקאנטרי והן לקהל הרחב.

מנגד, בכיר חרדי בעירייה מציג תמונה שונה לחלוטין וטוען כי "ישנם דברים גדולים שנעשים בשקט על מנת למנוע חילולי שבת המוניים". לדבריו, "אנחנו לא עושים רעש ומשבר קואליציוני, כאשר אפשר לפתור את סוגיית חילולי השבת בשקט".

הבכיר חשף בפני 'כיכר השבת' כי החברים החרדים הצליחו לשנות סעיף המחייב את העירייה להפעיל את המקום בשבת. על פי החוזה המתוקן בידי הזכיין ישנה רשות להפעיל את המקום בשבת אך לא חובה.

הבכיר מוסיף, כי "בשנתיים וחצי הקרובות עומדים לרשותנו כלים רבים על מנת להפעיל לחץ על הזכיין שהוא אדם דתי שיימנע מלפתוח את המקום בשבתות".

אם כן, נשאל הבכיר, "מדוע יצאו חברי המועצה החרדים בעת ההצבעה", השיב הבכיר: "במידה ואכן יהיו במקום חילולי שבת, אסור שאנחנו נהיה שותפים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר