"תוציאו אותו!" • תיעוד דרמטי

הציל בני משפחה - נסחף ומת: "המנוח התחזק מאוד בדת"

הקורבן הראשון שגבו ההצפות, הוא מוטי בן שבת, שיצא מביתו כדי לחלץ משפחה שנתקעה בתוך רכב בשיטפונות - ולפתע נסחף במים ונעלם • עד ראיה ל'כיכר': ניצלתי בנס. היינו לומדים בשבתות (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: הרב רפאל חי ביטון)

נכנס למים השוצפים כדי להציל חיים, וטבע למוות: מוטי בן שבת, תושב נהריה בשנות ה-30 לחייו, הוא הגבר שנסחף אל החוף - שם נקבע מותו.

הרב מאיר רפאל חי ביטון, שהיה עד לאסון מספר ל'כיכר השבת': "המנוח הבחין מביתו כי יש רכב עם אנשים שלכודים בתוך השיטפון, ירד למטה וחילץ את בני המשפחה מהרכב ולפתע נסחף במים ונעלם".

"אני ניצלתי בנס שלא נכנסתי עם הרכב לאזור השיטפונות", הוסיף ביטון שצילם כיצד למרות האזהרות, נהגים עדיין נכנסים עם רכביהם לתוך השיטפונות.

על מוטי בן שבת אומר ביטון, "המנוח חזר בתשובה לפני כמה שנים והתחזק מאוד בדת, היינו מתפללים ולומדים יחד כל שבת. אני לא מעכל את זה".

הוא תיאר את המתרחש בעיר הצפונית ביום האחרון, בעקבות הגשמים הרבים: "כל נהריה נהפכה לים אחד גדול, אנשים מתבצרים בתוך הבתים".

קרובת משפחתו של בן שבת הספידה, "הוא תמיד היה איש חסד שרצה לעזור, המעשה שהוא עשה ממש מאפיין את מה שהוא היה".

פראמדיק מד"א, ערן פרידלנדר, סיפר: "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לחוף, סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה".

"הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו. הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, לניידת טיפול נמרץ - שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר