בעקבות 'כיכר'

המחיצה בין התלמידים האשכנזים לספרדים - הוסרה • תיעוד

לאחר שביום שישי, תלמידי תלמוד תורה 'כח התורה' הספרדי בבני ברק, הופתעו כאשר נחסמה עבורם הכניסה הראשית והם הופנו למעבר דרך השירותים, הבוקר - המחיצה הוסרה (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שביום שישי האחרון, תלמידי תלמוד תורה 'כח התורה' הספרדי בבני ברק, הופתעו כאשר נחסמה עבורם הכניסה הראשית והם הופנו למעבר דרך השירותים, הבוקר (שני) המחיצה הוסרה - בעקבות 'כיכר השבת'.

כפי שנחשף אמש ב'כיכר השבת', התלמידים הספרדים של 'כח התורה', ברחוב הגליל 10 בבני ברק, הופתעו לגלות כי הם יכולים להיכנס לת"ת רק דרך מעבר מיוחד, מהשירותים - לאחר שהשער המרכזי נחסם עבורם.

המעבר לאחר הסרת המחיצה (באדיבות המצלם)

כפי שעלה מהתיעוד ב'כיכר השבת', הפתח החדש הוביל את התלמידים הספרדים למעבר דרך השירותים של המבנה, בעוד התלמידים האשכנזים, של חיידר 'אילת השחר', המשיכו להיכנס דרך השער המרכזי.

תלמוד תורה 'כח התורה' הוא ממוסדותיו של הגאון רבי דוד הלל, ובהנהלת הרב אביגד יונה. באותו המבנה פועל גם תלמוד תורה אשכנזי בשם 'איילת השחר' בהנהלת הרב אשר בנדיקט.

המעבר דרך השירותים - הבוקר (באדיבות המצלם)

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת", פעלו בלשכתו של ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטייןף לטפל בפרשה והבוקר הם הגיעו לבניין בו שוכנים שני הת"תים, 'כח התורה' הספרדי ו'איילת השחר' האשכנזי, ודאגו להסרת שער הברזל שחסם את המעבר לילדים הספרדים.

בעקבות כך, למרות שהבוקר הילדים הספרדים עדיין נכנסו דרך השירותים, מעתה הם יוכלו להיכנס לתלמוד תורה שלהם דרך השער המרכזי, כפי שהיה עד ליום שישי האחרון.

המעבר החסום - הבוקר (באדיבות המצלם)
המעבר לאחר שבוטל, הבוקר (באדיבות המצלם)

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מסר ל'כיכר השבת' בתגובה להסרת החסימה מהילדים הספרדים כי "אני מקווה שלא יהיו במערכת אנשי חינוך כאלה שחיים עם זה שיש תלמידים שראויים להיכנס לביה"ס דרך השירותים".

כזכור, הפרסום ב'כיכר השבת' על אפליית הילדים הספרדים עורר סערה רבה, יועמ"ש עיריית בני ברק הפגיש את מנהלי תלמודי התורה הספרדי והאשכנזי, וממשרד החינוך הורו לפרק את הגדר ברזל שהפרידה וגרמה לאפלייה חמורה.

המעבר החסום - הבוקר (באדיבות המצלם)
המעבר החסום - הבוקר (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר