"סיכונים עתידיים"

מבקר המדינה יבדוק את נזקי מזג האוויר

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צפוי לבצע, עוד השנה, סדרת ביקורות בנושא היערכות המדינה לשינויי האקלים ולפגעי מזג האוויר. "הביקורת תתמקד באתגרים ובסיכונים העתידיים", אמר (בארץ)

מתניהו אנגלמן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צפוי לבצע, עוד השנה, סדרת ביקורות בנושא היערכות המדינה לשינויי האקלים ולפגעי מזג האוויר, כך מדווח הכתב לענייני משפט של "ישראל היום", יאיר אלטמן.

לפי הדיווח, המבקר הודיע לאנשי משרדו כי בכוונתו לקדם בשנים הקרובות ביקורת אפקטיבית ומקיפה, "360 מעלות", שתבחן את ההיערכות של מדינת ישראל לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית והשלכותיהם על הציבור.

במסגרת מטלות הביקורת השונות, משרד מבקר המדינה יבחן את ההיערכות של משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, רשויות הניקוז וגופים ציבוריים שונים להתגוננות ממקרים של אירועי מזג אוויר קיצוניים. עם זאת, בעקבות ההצפות החוזרות במקומות המועדים בחורף האחרון ואשתקד, הביקורת צפויה לבחון תחילה את היערכות הגופים הציבוריים לנושא של הצפות ושיטפונות.

ההצפה והאסון בנהריה (צילום: הרב רפאל חי ביטון)

במסגרת הרצאה במכללה האקדמית עמק יזרעאל, שקיים בנושא יישום "רפורמת הביקורת הבונה", אמר אנגלמן כי "לצערנו, פגעי מזג האוויר האחרונים הסתיימו בקורבנות בנפש ובנזק רב לתושבים, לרשויות ולעסקים. אירועים אלו חידדו את הצורך בקיומה של ביקורת מערכתית הצופה פני עתיד, אשר תבחן, בהתאם לתפיסת הביקורת הבינלאומית, את היערכותם של הגופים הציבוריים לשינויי האקלים ולפגעי מזג האוויר".

לדברי אנגלמן: "הביקורת תתמקד באתגרים ובסיכונים העתידיים, ותתבצע בכמה מישורים ומזוויות ביקורת שונות. ביקורת מקיפה זו תאפשר לקבל תמונת ביקורת שלמה ומתכללת ולמקד את המלצות הביקורת באופן אפקטיבי בליבת העשייה".

מטלות ביקורת אלו מצטרפות לסדרת ביקורות שבוצעו בשנים האחרונות, ובהן דו"ח מבקר המדינה בנושא היערכויות הרשויות המקומיות לשריפות ולפגעי מזג אוויר חריגים (2015). הדו"ח האמור מצא ליקויים משמעותיים בתחזוקה שוטפת ושיטתית של מערכות ניקוז המים ברשויות שנבדקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר