הנגיף ממשיך להתפשט

משרד הבריאות: אובחן חולה קורונה ראשון שחזר מאיטליה

לראשונה אובחן בישראל חולה בנגיף ה'קורונה' - שחזר מאיטליה לפני 4 ימים וחש ברע, נבדק לפי הכללים ואובחן. החולה יועבר לבידוד בבית החולים 'שיבא', בפנים: פרטי הטיסה שבה טס (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הנגיף מתפשט בישראל: אדם שחזר מאיטליה לפני ארבעה ימים וחש ברע, נבדק ואובחן כחולה בנגיף ה'קורונה', כך עדכן הבוקר (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. החולה יעובר לאשפוז במתקן הבידוד שהוקם במתחם בית החולים 'שיבא' בתל השומר.

"בהתאם לכך הצו יעודכן באופן שבו כל מי שהיה ב-14 הימים האחרונים באיטליה יהיה בבידוד", עדכן מנכ"ל משרד הבריאות.

יצוין כי זהו חולה ה'קורונה' הראשון בישראל, שכן עד כה אובחנו שני נשאי קורונה, ששבו מספינת הנופש ביפן, אך הם הוגדרו כנשאים ולא כחולים.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה כי כל מי שבא במגע עם הישראלי שנדבק ב'קורונה' באיטליה - יוכנס לבידוד בשעה הקרובה. "מתקשרים אליהם בדקות אלה ומודיעים להם שעליהם להיכנס לבידוד בית", הוסיפה. "הסיפור הזה עכשיו אישר לנו סופית שאנחנו רוצים שכל מי שהיה ב-14 יום האחרונים באיטליה ייכנס לבידוד", אמרה פרופ' סדצקי.

משרד הבריאות עדכן כי מספר הטיסה שעליה היה החולה שאובחן בנגיף הקורונה מאיטליה הוא מספר טיסה LY382 שנחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10.

עוד נמסר כי "על כל מי שהיה בטיסה זו להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101".

רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהחלימה מה'קורונה' (באדיבות המצלם)

בתוך כך, שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו באיטליה בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה - בכלל המעברים. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור ייכנס לתוקף באופן מידי ועד להודעה חדשה.

רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה וביפן/

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופw שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

לפי הנחיות משרד הבריאות מאמש, כל ישראלי שחזר מאיטליה ב-14 הימים האחרונים - נדרש להיכנס לבידוד ביתי עד להשלמת שבועיים ממועד חזרתו.

מנכ"ל משרד הבריאות, הבוקר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

חוקרי מכון מיגל, שנתמך על ידי משרד המדע והטכנולוגיה ומשרד החקלאות, דיווחו היום (חמישי) על פריצת דרך שהשיגו בדרך לייצור חיסון לנגיף הקורונה. בתום ארבע שנות מחקר ובמימון משרד המדע והטכנולוגיה, פיתחו החוקרים במכון חיסון נגד נגיף הקורונה בעופות (IBV) - חיסון שנוסה בהצלחה. כעת, ינסו חוקרי המכון להתאים את הרצף הגנטי לחיסון נגד וירוס הקורונה שגבה את חיים של אלפי אנשים בעולם והדביק כבר עשרות אלפים.

מנכ"ל המכון, דוד זיגדון הסביר: "קיימת דחיפות גבוהה בעולם לפיתוח חיסון אנושי לנגיף הקורונה ולכן אנו פועלים על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח במטרה להגיע לחיסון יעיל נגד וירוס COVID-19 במהלך 8-10 השבועות הקרובים ולניסוי בטיחות בעוד 90 ימים. החיסון שפותח על ידנו לעופות הנו במתן דרך הפה וגם החיסון האנושי המוצע על ידנו צפוי להיות במתן אוראלי".

ד"ר אהוד שחר הוסיף: "לקורונה של עופות יש עוד פתרונות בשוק אבל הפתרונות האלה הן לא פתרונות שאפשר לתרגם לקורונה של בני אדם ואת שלנו אפשר, כי מדובר בחומר גנטי שמייצרים ממנו חלבון, ואותו אפשר לתרגם מרצף שהיה עד עכשיו לעופות לרצף התואם לוירוס שתוקף את בני האדם".

המקובל מבטיח: מי שיתפלל במניין - יינצל מה'קורונה' (באדיבות המצלם)

עד כה נדבקו ברחבי העולם בנגיף הקורונה כ-82 אלף בני אדם - מתוכם 78,500 בסין. כמו כן, עד כה מתו מהנגיף כ-2,800 בני אדם, מהם 2,744 בסין.

הבוקר, התגלה מקרה ראשון של קורונה בדנמרק, גם במקרה זה מדובר באדם שהיה בחופשת סקי באיטליה. מקרה ראשון של הנגיף התגלה גם באסטוניה, אצל אדם ממוצא איראני. בנורבגיה, רומניה ויוון אותרו אתמול מקרים ראשונים של הנגיף. גם בברזיל התגלה מקרה ראשון של קורונה, של אדם שביקר באיטליה.

משרד הבריאות הרחיב אמש את ההנחיות ומלבד אזהרת המסע לאיטליה, המליץ לשקול נסיעות לחו"ל באופן כללי.

איטליה הפכה בימים האחרונים לאחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים בעולם של נגיף ה'קורונה', מה שמשליך ישירות על כל יבשת אירופה, ובעקבות כך החליטו במשרד הבריאות להיות הראשונים בעולם שממליצים לאזרחיהם לא לטוס.

תרגיל בסין: העונש לחולי 'קורונה'

משרד הבריאות המליץ אמש להימנע מנסיעות לכינוסים בינלאומיים, ובכלל זה נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי וכן להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל.

כאשר חולים, הנחה המשרד - להישאר בבית אם לא חשים בטוב, לא לנסוע בתחבורה ציבורית ולא לשלוח ילדים חולים למסגרות היומיות. כמו כן להמשיך להפקיד על ההיגיינה: שטיפת ידיים עם סבון לעתים קרובות וכיסוי הפה והאף בעת שיעול ועיטוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר