הגבלות החירום - אושרו

התקנות: בתי כנסת - ייסגרו; יציאה מהבית רק עד 100 מטר

יציאה מהבית - לזמן קצר ועד מרחק של 100 מטר; תפילה - לא בבית הכנסת, רק במקום פתוח ועד 10 אנשים; התחבורה הציבורית תצומצם משמעותית, משלוחי האוכל - יפעלו | התקנות (אקטואלי)

חיטוי בית כנסת בבת ים (צילום: פלאש 90)

לפנות בוקר (רביעי) אישרה הממשלה את תקנות החירום החדשות שנועדו לסייע במאבק התפשטות נגיף ה'קורונה' בישראל, בהן סגירת בתי כנסת ועריכת תפילות רק במרחב הפתוח, הגבלה נוספת על היציאה מהבית וצמצום התחבורה הציבורית בצורה משמעותית.

ישיבת הממשלה הטלפונית נערכה במשך כשש שעות והסתיימה לפנות בוקר, בשעה 03:30. התקנות יכנסו לתוקף החל מהשעה 20:00 בערב ויישארו בתוקפן למשך שבעה ימים.

במסגרת תקנות החירום החדשות הוחמרו התנאים ליציאה מהבית אל הרחוב, כך שיציאה מהבית תתאפשר רק לזמן קצר ועד מרחק של 100 מטרים בלבד. עם זאת, עמדת בכירים במשרד הבריאות להטיל סגר כללי ולבטל לחלוטין את התחבורה הציבורית - לא התקבלה.

כמו כן, מותר יהיה לצאת לתפילה בסמוך למקום המגורים, לחתונה, להלוויה או לברית - שיערכו רק במקום פתוח, בהשתתפות של עד עשרה אנשים במרחק של שני מטרים אחד מהשני. אישה תוכל לצאת למקווה נשים רק אם תיאמה מראש את מועד הגעתה והמקווה פועל בכפוף לכל דין, תוך הגבלה לקבוצות של חמש ולא 10. מקוואות הגברים - ייסגרו.

בנט מציג את אסטרטגיית ה'קורונה' (צילום: עמוד הטלגרם של השר)

בנוסף, ניתן לצאת אך ורק עבור הגעה למקום עבודה שרשאי לעבוד בו לפי כל דין וכן הגעה של עובד למקום עבודה לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות ותיקונים דחופים.

כמו כן ניתן לצאת מהבית עבור הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים כן עבור קבלת שירותים חיוניים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי, הגעה לכנסת ולצורך טיפול במסגרת רווחה.

פעילות ספורט, נאסרה. אושרה יציאה לצורך סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי תפקודי או מצוקה הדורש סיוע, וכן אושרה יציאה לצורך העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו לביתו של ההורה השני.

בתקנות החדשות נאמר עוד כי לא ישהה אדם בגן ציבורי וחוף ים, אלא אם המקום נמצא במרחק של 100 מטר ממקום מגורים. השוהים במרחב הציבורי יקפידו על שמירה על מרחק 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן, ולמעט בין אנשים הגרים באותו מקום.

בנסיעה ברכב פרטי לצורך הדברים שהותרה לגביהם היציאה מהבית, יהיו עד שני נוסעים באותו הרכב, למעט אם יש צורך חיוני בנסיעה מעל 2 נוסעים באותו הרכב.

בר מצווה ברחוב, במגדל העמק (צילום: @yraatdahan)

האחריות של המעסיקים במקום העבודה: בכניסה למקום עבודה תוצב עמדה למדידת חום באמצעי לא פולשני, לנכנסים למקום; לא תותר כניסה אדם עם חוף גוף העולה על 38 מעלות צלזיוס. וכן להפקיד על שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

שירותי התחבורה הציבורית יצומצמו משמעותית ויופעלו רק עבור הצרכים שאליהם הותר לצאת מהבית, כגון שירות הסעה לעובדים המועסקים במקום עבוד חיוני - למקום העבודה וחזרה ממנו. הפעלת מונית עם נוסע אחד או הסעה של אדם לצורך רפואי או לצורך טיפול בשירותי רווחה עם מלווה - הנוסעים ישבו במושב האחורי כשחלונות המונית פתוחים.

בנוסף, משלוחי מזון - יופעלו, חלוקת עיתונים - יפעלו, וכן משלוחים של מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי חשמל, מוצרי ושירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח סמוך לפתח המגורים - מחוצה לו.

כמו כן תימשך הגבלת פעילות המסחר, הבילוי והפנאי. קניון - ייסגר, למעט מקום למכירת מזון ובכלל זה בית אוכל לפי תקנת משנה (ב)(1), בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצויים בקניון.

כמו כן ייסגרו המקומות הבאים: דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני ומתקני שעשועים, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, טיפולי רפואה אלטרנטיבית, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת ומקום שיש בו אטרקציה תיירותיות, לעניין זה "גן לאומי" ו"שמורת טבע" – כהגדרתם בחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998.

כמו כן ייסגרו - שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כאמור ובכלל זה דוכן למכירת מזון ולמעט שוק סיטונאי.

כאמור לעיל, מכירת אוכל מותרת בשירות משלוחי בלבד ולא יתאפשר לבוא לאסוף את האוכל מהמסעדות; כמו כן מותר להפעיל מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה - בכפוף לכך שיישמר המרחק של שני מטרים בין האנשים, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור. לצורך שמירה מפני צפיפות של אנשים, יווסת בעל המקום את כניסת המבקרים כך שבכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מ-4 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה.

ההנחיות החדשות ייאכפו על ידי המשטרה בצווים מיוחדים שנחתמו על-ידי ראש הממשלה, המאפשרים לשוטרים לסגור בתי העסק שיפעל בניגוד לתקנות, וכן להורות על פיזור התקהלויות אסורות במרחב הציבורי. המשטרה רשאית לעצור אנשים שיפרו את תנאי הבידוד שלהם.

מי שעובר על אחת מהתקנות דינו מאסר שישה חודשים או קנס.

‏מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר הלילה על החזרת הלימוד מרחוק ותשלום שכר מלא לעובדי ההוראה, מגני הילדים ועד כתות י' בחטיבה העליונה, כאשר במהלך הקיץ יוחזרו תשעה ימים בלבד.

"בהמשך להנחיית ראש הממשלה נתניהו להחזיר את הלימוד מרחוק במסגרות כיתתיות", נאמר בהודעה, "התקיימה הערב פגישה בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, הממונה על השכר קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד.

"‏לאחר שעות של דיונים הוסכם כי הנהלת הסתדרות המורים תאשר מחר את הצעת ראש הממשלה על המתווה שיאפשר חזרה מיידית ללמידה מרחוק. ‏במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה, בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כתות י' בחטיבה העליונה (כולל בתי"ס יסודיים וחט"ב) יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח. החל ממחר עובדי ההוראה יחזרו ללמידה מרחוק ובמהלך הקיץ יוחזרו 9 ימים בלבד".

אמש, עדכן משרד הבריאות כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עומד על 1,930 בני אדם - 34 מהם במצב קשה, 45 במצב בינוני והיתר במצב קל. שלושה חולי קורונה נפטרו עד כה בישראל ואילו 53 החלימו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר