בן 33

'שבעה' בפעם השלישית: הבחור יענקי שפריי ז"ל

הבחור הצדיק יענקי שפריי, הרגיש לא טוב בלילה האחרון, ובהמשך לא התעורר משנתו. קרובי משפחתו ל'כיכר': "יענקי היה 'מחייב' את כולם, בגלל המוגבלות שהיתה לו" (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשעות הבוקר (רביעי), הגיעה הידיעה המרה על לכתו הפתאומי של הבחור הצדיק שסבל בחייו ייסורים רבים, יעקב ישראל אליעזר (יענקי) שפריי, והוא בן 33 בפטירתו.

המנוח נולד עם מוגבלות גופנית שהקשתה על הליכתו, והבוקר כאמור הוא נפטר בפתאומיות; בלילה הרגיש לא טוב, נרדם לפנות בוקר ולא התעורר משנתו.

יענקי, נולד לאביו הרב נפתלי ואמו שרה שפריי, אשר נפטרו בקיצור ימים ושנים , לפני למעלה מ-15 שנה. אביו היה המנהל המיתולוגי של ישיבת 'בית מתתיהו'.

בילדותו למד למד בתשב"ר, אחר כך בישיבת 'תפארת ציון' - נצח, ואחר כך בישיבה שאביו ניהל - 'קרית מלך'.

מאז פטירת אמו ע"ה התגורר בבית אחיו הרה"ג ר' מנחם שליט"א שיחד עם אשתו הרבנית לאה, טרחו ודאגו לכל מחסורו בלא לתת שינה לעיניהם.

בני משפחתו מספרים ל'כיכר השבת': "מילדותו ידע חולי ומכאובים ולמרות זאת היתה צהלה על פניו, היה מוקף חברים שאהבוהו כנפשם, התמסר לעזרה והיה מעמודי התווך בבתי הכנסת ימין צדק ובית אריה בבני ברק. דאג תמיד לא להטריח והרגיש לא נעים שיטרחו עבורו.

"רדף שלום ולא הסכים שידברו לידו רע על אף אחד למרות שסבל ממוגבלות שהקשתה על ההליכה, הוא לא וויתר לעצמו ולא נח, אלא עמל בכל כוחותיו ללמוד, להתפלל, לעזור לאחרים. הרבה פעמים צלצל לאנשים וביקש בשביל אחרים כשידע שלא יסרבו לו".

בני המשפחה אומרים ל'כיכר השבת', שמכיוון שהוא לא הותיר אחריו זש"ק, ורק משפחה אוהבת,הם מבקשים שמי שיוכל ללמוד עבורו משניות בקישור כאן, הם יהיו אסירי תודה.

הותיר אחריו את חמשת אחיו, הרבנים הגאונים; הרב איסר, הרב אפרים, הרב מנחם, הרב אהרן והרב מרדכי.

הלוויה יצאה הבוקר (רביעי), מבית החיים בבני ברק, וכל האחים ישבעו שבעה בביתם.

מודעת האבל

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר