הנכד: 'פספסתי אותו'

החסיד שנקם בנאצים: הרב זלמן כהן ז"ל נפטר מקורונה

אחד מקרבנות נגיף הקורונה בישראל, כך מתברר כעת, הוא הרב זלמן כהן ז"ל, תושב בני ברק שתיאר בעבר ל'כיכר השבת' את ניצחונו על הנאצים. נכדו, ישראל כהן, סופד לו (דיין האמת)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

בבית החולים שיבא שבתל השומר נפטר הלילה (חמישי) הרב זלמן כהן ז"ל, שריד לשואה האיומה, לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

המנוח היה מחסידי ויז'ניץ הוותיקים בעיר בני ברק, ועד לפני שבועיים צעד בעצמו מביתו שברחוב ירושלים לתפילות וללימוד הדף היומי. בימים האחרונים חש ברע, עבר בדיקת קורונה ואושפז בבית החולים לאחר התברר כי נדבק בנגיף.

מצבו הרפואי הוגדר תחילה טוב, אך בתחילת השבוע מצבו הידרדר, עד שהשיב את נשמתו ליוצרה.

ר' זלמן ז"ל, שעסק לפרנסתו במפעל טקסטיל שהקים ותרם רבו מהונו לצדקה, סיפר בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' ערב יום השואה תשע"ה, על שנות נערותו הקשות: "במחנה שהיתי בקבוצה יחד עם הילד ישראל מאיר לאו (רבה הראשי של תל אביב) שהיה אז בן 8 ועם אחיו נפתלי לביא שהיה בוגר מאיתנו. לאחר תקופת זמן יכולנו לחוש באוויר את השינוי והאופטימיות שלנו גברה".

עם עלותו לישראל נישא הרב זלמן כהן לרעייתו מחייה ע"ה, והקים משפחה לתפארת: בניו הם הרב יוסף כהן, הרב ישראל כהן והגב' חנה גרוסמן; נכדו הוא איש התקשורת החרדי ישראל כהן.

הסב עם נכדו

ישראל מתאר כעת ל'כיכר השבת': "בפורים האחרון הלכתי לביתו להעניק לו משלוח מנות, אך לצערי הוא יצא ולא היה באותה שעה בבית. כך פספסתי ביקור אחרון אצל הסבא האהוב".

"בכל הימים האחרונים אנחנו, כל המשפחה, דאגנו לו מאוד, אך לא הורשינו להיכנס אליו בגלל החשש מהקורונה. הוא עבר את השואה - אבל הקורונה הכריעה אותו. היה אדם של סמל לישרות ולמידות טובות, אהב כל אדם בישראל, קבע עתים לתורה והיה אהוב על הבריות. לא הספקנו להיפרד, כואב הלב, לא חשבנו שכל כך מהר נאבד את סבא שלנו", ספד ישראל לסבו זכרו לברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר